ارسال به دیگران پرینت

آیا تور دبی در سال 1400 برای ایرانیان بازگشوده خواهد شد؟

دبی یکی از زیباترین کشورهای امارات متحده و حاشیه‌ی خلیج فارس می‌باشد که سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیاست.

آیا تور دبی در سال 1400 برای ایرانیان بازگشوده خواهد شد؟

دبی یکی از زیباترین کشورهای امارات متحده و حاشیه‌ی خلیج فارس می‌باشد که سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیاست. این شهر پر هیاهو در جنوب کشورمان، ایران قرار دارد. دبی یک مجموعه زیبا از بهترین و مهیج‌ترین جاذبه‌های گردشگری خاورمیانه را در دل خود جای داده است از این رو بسیاری از ایرانیان نیز این شهر را برای سفر و تفریح و صد البته خرید انتخاب می‌کنند. از جمله دلایل این انتخاب می‌توان به نزدیک بودن به ایران، وجود امکانات رفاهی و تفریحی بسیار لوکس و مناسب، و جاذبه‌های گردشگری زیبای این شهر اشاره کرد. لازم به ذکر است با وجود منابع نفتی زیادی که در اطراف دبی قرار دارند، تنها 6 درصد از درآمد این شهر مدرن از صادرات نفت خام است.

مردم دبی بسیار مهمان‌نواز هستند. می‌توان شاهد بود که ملیت‌های مختلف بدون داشتن هیچ گونه مشکلی با یکدیگر در کنار هم زندگی و کار می‌کنند زیرا گردشگران و مسافران همیشه با رفتار بسیار گرم و صمیمی اماراتی‌ها روبرو می‌شوند.

۲۰۲۱۰۲۱۷_۱۴۱۸۰۲

آشنایی با دبی 

وجود زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوان و امکانات تفریحی و ورزشی بی‌شمار، سبب شده تا دبی، به یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای جهان تبدیل شود.

فرودگاه دبی هم از معروف‌ترین فرودگاه‌های جهان است که روزانه تعداد زیادی پرواز در آن انجام می‌شود. امروزه در فرودگاه بین اللملی دبی، تمامی پروازها از شهرهای مهم دنیا و سایر کشورها به صورت مستقیم انجام می‌پذیرد.

اکثر هتل‌های موجود در این شهر، از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردارند و همه برای جذب مسافر بیش‌تر، سعی می‌کنند بهترین خدمات خود را ارائه دهند. دبی با داشتن هتل‌هایی چون، هتل آرمانی (Armani Hotel Dubai)، هتل سوفتیل، هتل پنج ستاره جمیرا امارات تاورز دبی (Jumeirah Emirates Towers Hotel)، هتل آتلانتیس پالم دبی، هتل آسیانا (Asiana Hotel)، هتل تاورز روتانا، هتل برج‌العرب جمیرا (Burj Al Arab Jumeirah Hotel) زبانزد تمام گردشگران از سراسر دنیا می‌باشد.

۲۰۲۱۰۲۱۷_۱۴۱۹۴۰

فرهنگ و آداب و رسوم مردم دبی 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم دبی ریشه بسیار محکمی، در سنت اسلامی عرب‌ها دارد. فرهنگ و میراث امارات متحده رابطه‌ی نزدیکی با مذهب کشورش دارد. با این حال، امارات در کنار فرهنگ اسلامی و رسمی کشورشان، ارزش زیادی برای مسافران وگردشگران خود قائل می‌باشد و توریست‌های کشور خود را درتمامی موارد آزاد گذاشته‌اند. همانطور که در بالا ذکر کردیم، فرهنگ این شهر ریشه در سنت‌های کهن عربی دارد. با این حال، قوانین آزادانه‌تر می‌باشند و زنان دچار تبعیض کمتری می‌شوند. حجاب اجباری نیست و کلاب‌های شبانه هم فعال هستند. برای مثال سرو الکل درکلاب‌های شبانه و هتل‌ها، پوشیدن لباس به صورت آزادانه و موردهای مشابه دیگر آزاد می‌باشند.

۲۰۲۱۰۲۱۷_۱۴۱۹۱۹

باز شدن مرز دبی بر روی گردشگران

پس از شیوع ویروس کرونا، کشور امارات در اسفند سال ۹۸ مرزهای خود را بر روی تمام توریست و گردشگرهای جهان بست. در حال حاضر، دبی همچون دیگر کشورها در قرنطینه می‌باشد و مردم فقط برای انجام کار‌های ضروری می‌توانند از منزل خود خارج شوند و کار خود را انجام ‌دهند .با گسترش ویروس کرونا در ایران و طیف وسیعی از بیماری، بسیاری از کشورهای دنیا محدودیت‌های جدیدی را بر روی ایرانیان و مسافرانی که به منظور گردشگری با تور دبی سفرکرده‌اند، اعمال کردند. در این بین، کشور امارات اقدام به بستن مرزهای مشترک خود با کشورمان نمود و دیگر کشورها هم شرایط جدیدی نیز در این مورد اتخاذ و سپس اجرایی کردند. طبق خبر‌های به دست آمده از کشور امارات، مقامات اعلام کرده‌اند که به‌خاطر شدید شدن وضعیت کرونا در دبی و سایر شهرهای امارت‌، فعلا روادیدی برای تقاضاکنندگان صادر نمی‌شود اما با بهتر شدن شرایط، صدور روادید از سرگرفته خواهد شد.

۲۰۲۱۰۲۱۷_۱۴۱۸۵۲

شرایط سفر به دبی

در ایام اپیدمی کرونا، تاکنون هیچ ویزای توریستی از طریق مقامات اماراتی صادر نمی‌گردد. این امکان تنها برای افرادی که دارای ملیت اماراتی هستند و یا افراد دارای مجوز اقامت با ویزای اقامتی مهر شده در پاسپورت که به امارات باز می‌گردند فراهم است. افراد دارای ویزای زیارتی که در دبی و شارجه صادر شده باشد می‌توانند به دبی سفر کنند. گفتنی است که پذیرش مسافران بصورت ترانزیت امکان‌پذیر نیست. همچنین تمامی مقیمانی که به امارات باز می‌گردند باید در مراکز مورد تایید تست بدهند. افرادی که نتیجه منفی تست کرونا را در فرودگاه ارائه می‌دهند نیازی به قرنطینه ندارند اما قرنطینه خانگی پیشنهاد می‌شود. به ‌همراه داشتن نتیجه منفی تست کرونا به صورت پرینت شده، برای تمامی مسافرینی که بالای 12 سال سن دارند الزامی است. مسافرین نباید از نتیجه تست پی‌سی‌آرشان بیش از 4 روز گذشته باشد. این 4 روز از زمان نمونه‌گیری محاسبه می‌شود. برخی مسافرین مجددا در فرودگاه باید تست بدهند. به همراه داشتن هرگونه بار دستی به درون کابین هواپیما ممنوع می‌باشد و مسافران باید در زمان دریافت کارت پرواز خود، همه وسایلی که با خود همراه دارند به بخش بار تحویل دهند.

در این شرایط و وضعیت کرونایی که آینده هیچ چیزی مشخص نیست، شهروندان اماراتی، دارای اقامت با ویزای اقامتی دبی مهر شده در پاسپورت، می‌باشند که به امارات باز می‌گردند می‌توانند وارد دبی شوند. افراد دارای ویزای توریستی نیز می‌توانند به دبی سفر کنند اما ورود آن‌ها دارای شرایطی می‌باشد. در صورتی‌ که افراد قبل از شیوع کرونا درخواست ویزا کرده‌اند و هم اکنون ویزای معتبر دارند می‌توانند به صورت توریستی با شرایط خاص سفر کنند.

۲۰۲۱۰۲۱۷_۱۴۱۸۳۱

بازگشایی مرز دبی بر روی مسافران ایران

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، در این بحران ویروس کرونا درباره آخرین وضعیت رفت و آمد اتباع ایرانی و اماراتی گفته است که پروازهای بین کشور امارات و ایران متوقف نشده و همچنان برقرار است اما ویزای توریستی صادر نمی‌شود و رفت و آمد گردشگری به این کشور فعلا متوقف شده است. همچنین صدور ویزای تجاری و کار از طرف امارات، سخت و محدود شده و فعلا هیچ ویزای توریستی برای مردم ایران صادر نمی‌گردد.

با نزدیک شدن به سال جدید، ممکن است تقاضا برای سفر به این کشور زیاد شود اما گفتنی است که سفارت امارات از زمان بازگشایی دیگر به درخواست‌های ویزا هیچ گونه پاسخی نمی‌دهد و رسیدگی به آن‌ها را برای اتباع ایرانی متوقف 

نموده است. این موضوع تازگی ندارد و از ماه بهمن سال 98، پس از شیوع ویروس کرونا تقریبا صدور ویزا برای ایرانیان متوقف شد و هنوز هیچ اطلاع و خبر موثقی از صدور ویزا و روادید این کشور در دست نمی‌باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      !!!دروغگوهای بزرگ

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه