ارسال به دیگران پرینت

گفتاری درباره "حلال‌زادگی" | "حلال‌زادگی" در کشورهای غربی چند درصد است؟

نخستین نعمت کدام است؟ "حلال‌زادگی" نخستین نعمت خداوند است. "حلال‌زادگی" در کشورهای غربی چند درصد است؟ این ها سوالاتی است که با خواندن این مطلب به پرسش هایتان می رسید.

گفتاری درباره "حلال‌زادگی" | "حلال‌زادگی" در کشورهای غربی چند درصد است؟

نخستین نعمت کدام است؟ "حلال‌زادگی" نخستین نعمت خداوند است. "حلال‌زادگی" در کشورهای غربی چند درصد است؟ این ها سوالاتی است که با خواندن این مطلب به جوابتان می رسید.

"حلال‌زادگی" نخستین نعمت خداوند به انسان است، نعمتی که برخی از مردم غرب و شرق به آن توجه نکرده شکر آن ‌را به‌جا نیاوردند، در برخی کشورهای غربی همچون فرانسه و ایسلند میزان تولدهای خارج از ازدواج به بیش از ۶۰درصد می‌رسد!

بنابر حدیثی از امام باقر علیه السلام: "مَن أصبَحَ یَجِدُ بَردَ حُبِّنا عَلى قَلبِهِ فَلیَحمَدِ اللّه َ عَلى بادِئِ النِّعَمِ. قیلَ: وما بادِئُ النِّعَمِ؟ فَقالَ: طیبُ المَولِدِ؛

هر که صبح کند و خنکاى محبّت ما را در دلش احساس کند، پس خداوند را بر نخستین نعمت سپاس گوید؛ عرض شد: نخستین نعمت کدام است؟ فرمود: حلال‌زادگى."

(منابع: امالی شیخ صدوق، 384/13؛ علل الشرائع، 141/2؛ معانی الاخبار، 161/2)

این در حالی است که بر اساس گزارش سایت یورو استات (مرکز آمار اتحادیه اروپا) در تیر ماه 1399، 42درصد از نوزادهای متولدشده در کشورهای اروپایی در سال 2018 حاصل روابط خارج از ازدواج هستند؛ این آمار تنها مربوط به میانگین تولد نوزادهای زنده در سراسر اروپاست و سقط‌جنین‌های انجام‌شده لحاظ نشده است؛ در برخی کشورها همچون فرانسه و ایسلند به‌تنهایی میزان تولدهای خارج از ازدواج به بیش از 60 درصد می‌رسد!

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      بله نعمت بزرگی ایست اما خدا نکنه که به دلیل وضع مادی کشورما ومشکلات ازدواج جوانها این آمار نگران کننده در کشور ما هم خراب بشه
      خدا خودش امام زمان رو زودتر برسونه

    • ناشناس ارسالی در

      راستی شیخ صدوق نگفته که پدیده اختلاس نتیجه حلال زادگی است یا نه؟

    • ناشناس ارسالی در

      چرا پس داریم از غرب تقلیدمیکنیم نمونش همین ولنتاین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه