ارسال به دیگران پرینت

علامت گذاری خانه های علویان در ترکیه+ عکس| برخی خانه های علویان از سوی نژادپرست های سلطانیسم ترکیه علامت گذاری شدند

علامت گذاری خانه های علویان در ترکیه صحنه های زشتی را آفریده که با اعتراض علویان مواجه شده است. برخی خانه های علویان از سوی نژادپرست های سلطانیسم ترکیه به شکل بدی علامت گذاری شدند.

علامت گذاری خانه های علویان در ترکیه+ عکس| برخی خانه های علویان از سوی نژادپرست های سلطانیسم ترکیه علامت گذاری شدند

علامت گذاری خانه های علویان در ترکیه صحنه های زشتی را آفریده که با اعتراض علویان مواجه شده است. برخی خانه های علویان از سوی نژادپرست های سلطانیسم ترکیه به شکل بدی علامت گذاری شدند.

گفته می شود پانترکیستهای ترکیه موسوم به گرگهای خاکستری که تحت حمایت سازمان امنیت ترکیه (میت) هستند، علوی ها را به عنوان اقلیت دشمن محسوب می‌کنند.

علوی ها شاخه ای از مذهب شیعه به شمار میروند که جمعیت آنها در ترکیه ۲۳ میلیون نفر است. گروه‌های قومی علویان را ترکان آناتولی، مردم آذری، تاتارها، کردها، زازهاو ترکمن ها تشکیل می‌دهند.

خانه‌های علویان در ترکیه توسط پان‌ترکیست‌های نژادپرست سلطانیسم علامت گذاری شد.

 برخی خانه‌های علویان در ترکیه توسط پان‌ترکیست‌های نژادپرست سلطانیسم علامت گذاری شد.

ساکنان این 5 خانه با دیدن علامت رای قرمز روی دیوارهای خود، به پلیس منطقه گزارش دادند.

 

فکرت دمیر، مدیر شعبه یالوای انجمن حاجی بکتاش ولی در این خصوص گفت: این افراد با روان جامعه بازی می‌کنند. ما مخالف این ذهنیت فاشیستی هستیم که جامعه علوی را نیز تحریک می‌کنند.

نمایندگی حزب جمهوری خلق ترکیه در یالوا نیز در این خصوص اعلام کرد: در پی رفتار غیرانسانی و فاشیستی صورت گرفته در منطقه، نمایندگان حزب در یالوا به دیدار خانواده‌های علوی منطقه رفتند و پیگیر ماجرا خواهیم بود.

دمیر افزود: پیگیر روند قضایی این ماجرا خواهیم بود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه