ارسال به دیگران پرینت

احتمال رفع مشکلات توقیف کشتی کره‌ای تا دو هفته دیگر

رییس اتاق ایران و کره‌جنوبی از احتمال رفع توقیف این کشتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: گفته می‌شود تا دو هفته دیگر موضوعات درباره توقیف کشتی کره‌ای برطرف می‌شود و اخبار مثبتی در این باره شنیده‌ایم. باید تا دو هفته دیگر صبر کنیم.

احتمال رفع مشکلات توقیف کشتی کره‌ای تا دو هفته دیگر

قدس آنلاین: حسین تنهایی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین مذاکرات بین ایران و هیات کره‌ای برای رفع توقیف کشتی این کشور در آب‌های ایران اظهارداشت: جلسات با هیات کره‌ای توسط وزارت امور خارجه برگزار می‌شود و تمام اطلاعات از این جلسات در اختیار اتاق بازرگانی قرار ندارد. در جلسه با حضور آقای جهانگیری قرار بود تمام اقدامات برای تهاتر پول‌های بلوکه شده توسط بخش خصوصی انجام شود.           

وی ادامه داد: درخواست ما از وزارت امور خارجه این بوده که اعضای اتاق بازرگانی هم در جلسات حضور داشته باشند و در جریان موضوعات درباره مسائل اقتصادی قرار بگیریم.

رییس اتاق ایران و کره افزود: قبل از توقیف کشتی، قرار بود که بخشی از پول‌های بلوکه شده با کالاهایی از جمله مواد دارویی، غذایی و واکسن تهاتر شود و بعد از آن، پول‌های باقی مانده با کالاهای دیگری از جمله خودرو و ... تهاتر شود اما دیگر پس از این وقایع اطلاع نداریم در جلسات با کره‌ای‌ها چه تصمیمی گرفته شد.

تنهایی گفت: هیات کره‌ای قرار بود دو روز در تهران بمانند اما حضور خود در ایران را تمدید کردند و وزارت امور خارجه هم برای حضور در جلسات از اعضای اتاق دعوت نکرد این در حالی بود که پیش از توقیف کشتی تمام مذاکرات با حضور بخش خصوصی جلو می‌رفت.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما تحت چه شرایطی رفع توقیف انجام خواهد شد؟ اظهار داشت: با توجه به مدت زمان بلوکه شدن پول ایران در کره، سختگیری‌ها برای توقیف کشتی کره‌ای در ایران منطقی است و مجبور هستیم که این سختگیری‌ها را اعمال کنیم.  

رییس اتاق ایران و کره با بیان اینکه معتقدم با توقیف کشتی، کره‌ای‌ها برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده یا بحث تهاتر جدی‌تر و سریع‌تر اقدام می‌کنند، گفت: رابطه ایران و کره مثبت بوده و حجم تجارت ایران با این کشور بالاست و از نظر فرهنگی به کره نزدیک‌تر هستیم اما کره‌ای‌ها از ترس امریکا بیشتر از کشورهای دیگر احتیاط کردند.

وی از احتمال رفع توقیف این کشتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: گفته می‌شود تا دو هفته دیگر موضوعات درباره توقیف کشتی کره‌ای برطرف می‌شود و اخبار مثبتی در این باره شنیده‌ایم. باید تا دو هفته دیگر صبر کنیم.

تنهایی تاکید کرد: البته باید توجه داشته باشیم که پول‌های ایران فقط در کره جنوبی بلوکه نیست و در برخی از کشورها هم پول بلوکه شده داریم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه