ارسال به دیگران پرینت

حکم دستگیری قهرمان شنای المپیک و حمله کننده به کنگره آمریکا

طبق تحقیقات پلیس فدرال آمریکا FBI، کلت کلر قهرمان شنای المپیک ۲۰۰۴ در جمع مهاجمان به کنگره آمریکا در روز ۱۷ دی حضور داشته است. FBI در پی صدور حکم بازداشت این ورزشکار معتقد است که جرم کلر در این مورد ثابت شده است.

حکم دستگیری قهرمان شنای المپیک و حمله کننده به کنگره آمریکا

‍ طبق تحقیقات پلیس فدرال آمریکا FBI، کلت کلر قهرمان شنای المپیک ۲۰۰۴ در جمع مهاجمان به کنگره آمریکا در روز ۱۷ دی حضور داشته است. FBI در پی صدور حکم بازداشت این ورزشکار معتقد است که جرم کلر در این مورد ثابت شده است.

 

کلت کلر، ستاره پیشین شنای ایالات متحده آمریکا و برنده مدال طلای مسابقات شنای المپیک آتن در سال ۲۰۰۴ میلادی است. این ورزشکار که در شنای آزاد ۸۰۰ متر چهار‌نفره، قهرمان المپیک شد در بازی‌های المپیک همچنین یک مدال نقره و دو نشان برنز دیگر را نیز از آن خود کرده و در فهرست افتخارآفرینان ورزش آمریکا ثبت شده است.

تحقیق‌کنندگان پلیس فدرال آمریکا FBI به این نتیجه رسیده‌اند که کلت کلر به عنوان یکی از افراد حمله‌کننده به ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن در روز ۱۷ دی، شناسایی شده است. این دسته از مهاجمان در پی حمایت از رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ و اعتراض به نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایالات متحده، با خشونت وارد فضای داخل پارلمان آمریکا شده بودند. در پی این هجوم خشونت‌آمیز پنج شهروند جان خود را از دست دادند.

گفته می‌شود که کلت کلر ۳۸ ساله از هواداران دونالد ترامپ است و عقاید سیاسی خود را نیز در این زمینه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است. حال با حکم بازداشت این ملی‌پوش پیشین شنای آمریکا، فرایند دادخواهی و کیفرخواست علیه وی فعال شده است.

گفتنی است که در پی انشار خبر حضور کلت کلر در هجوم به کنگره آمریکا، کانال‌های وی در شبکه های اجتماعی حذف شده‌اند و دیگر قابل  دسترس نیستند. شایان ذکر است که حمله حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره ایالات متحده، با واکنش صریح ورزشکاران آمریکایی در این زمینه روبرو شد.

 

منبع :سهندایرانمهر

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه