ارسال به دیگران پرینت

نمکی: نمی‌توانم نگویم چه ظلمی به ما کردند

نمی‌توانم نگویم چه ظلمی به ما کردند، اوایل در ‌تامین ماسک و تامین لباس کادر درمان و محافظ ‌دچار مشکل بودیم، آمریکا ‌هر محموله‌ای مربوط به ایران بود را قفل کرد و اجازه واردات نداد.‌

نمکی: نمی‌توانم نگویم چه ظلمی به ما کردند

وزیر بهداشت گفت: توصیه رهبر انقلاب اسلامی در خصوص منع واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس بر اساس تحقیقات وسیع علمی و کاملا دلسوزانه برای مردم است.

 

سعید نمکی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان ما‌زندران:

* نمی‌توانم نگویم چه ظلمی به ما کردند، اوایل در ‌تامین ماسک و تامین لباس کادر درمان و محافظ ‌دچار مشکل بودیم، آمریکا ‌هر محموله‌ای مربوط به ایران بود را قفل کرد و اجازه واردات نداد.‌

* (با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی این دوره سخت‌ترین روز‌های کشور است چرا که ایران اسلامی هم درگیر با این ویروس هست هم در مقابل ظلم دشمنان ایستاده است که با تحریم‌ها بر ما روا داشتن): با درایت رهبر معظم انقلاب، همراهی دولت و مردم توانستیم بر مشکلات فائق آییم‌ و در این دوران هیچ بیماری پشت در نماند‌.

* توصیه رهبر انقلاب اسلامی در خصوص منع واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس بر اساس تحقیقات وسیع علمی و کاملا دلسوزانه برای مردم است.

*(با اشاره به تولید واکسن کرونا با تکیه بر دانش داخلی): در پایان بهار واکسن ایرانی را در تولید انبوه خواهیم داشت و تست واکسن کرونا داخلی بر روی انسان بسیار موفقیت آمیز بوده است

* (با اشاره به ابتلای چهار نفر به ویروس کرونای انگلیسی در ایران): ‌ ابتلای چهار نفر به ویروس جدید انگلیسی را داشتیم که قبلا سه مورد بود از شب گذشته چهارمی معلوم شد که ورودش به کشور از خانواده‌ای که به اروپا مسافرت کرده بودند و برگشتند، ناشی شده است.

*  آمریکایی‌ها در این دوران خیلی برای جابه‌جایی پول برای واردات دارو به ما ظلم کردند و نمونه اش پول بلوکه شده ما در کره جنوبی است که به‌خاطر آمریکایی‌ها اجازه جابجایی پول را نداریم، خاطرنشان کرد: آمریکا که برای بیمار ما اجازه واردات دارو را نمی دهد چطور می تواند برای انسان‌های سالم ما اجازه دارو را بدهد.

* (با بیان اینکه یک نفر را به دلیل قومیت و یا وضع اقتصادی خاص بر دیگری ترجیح ندادیم): تا آخرین نفس برای بهبود بیماران کرونایی تلاش کردیم و برخلاف برخی از کشور‌ها ونتیلاتور را از بیمار جدا نکردیم.

* (با اشاره به حاشیه های ایجاد شده در خصوص واکسن وارداتی): لازم است بدانید آمریکایی‌ها در این دوران سخت اجازه جابه‌جایی پول برای واردات دارو به بیماران نیازمند را ندادند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه