ارسال به دیگران پرینت

چه بیمارانی نباید خرمالو بخورند؟

چه کسانی نباید این میوه پاییزی خوشمزه را مصرف کنند؟ این سؤالات برای افرادی که علاقه زیادی به خوردن این میوه دارند به وجود می‌آید. در ادامه با دلایل عدم مصرف خرمالو توسط دیابتی‌ها و همچنین خواص این میوه بیشتر آشنا خواهیم شد.

چه بیمارانی نباید خرمالو بخورند؟

چه کسانی نباید این میوه پاییزی خوشمزه را مصرف کنند؟ این سؤالات برای افرادی که علاقه زیادی به خوردن این میوه دارند به وجود می‌آید. در ادامه با دلایل عدم مصرف خرمالو توسط دیابتی‌ها و همچنین خواص این میوه بیشتر آشنا خواهیم شد.

خرمالو میوه پاییزی شیرین و محبوبی است، اما افراد دیابتی به دلیل وجود قند بالای این میوه باید در مصرف آن احتیاط بیشتری به خرج دهند.

هر میوه شیرینی، از جمله خرمالو، حاوی مقادیر قابل توجهی قند است. قند موجود در این مواد غذایی از نوع فروکتوز است. با توجه به شیرینی بی‌اندازه خرمالو، بیماران مبتلا به دیابت باید با احتیاط بیشتر این میوه جذاب را استفاده کرده یا میوه‌های دیگری را جایگزین آن کنند. در هر ۱۰۰ گرم خرمالو ۱۳ گرم قند وجود دارد.

خرمالو مانند دیگر میوه‌هایی که در فصل پاییز به ثمر می‌رسند دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی بسیاری است. ویتامین C موجود در این میوه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. با وجود این ویتامین از شر بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی در امان خواهید بود.

خرمالو حاوی فیبر است. مصرف فیبر سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. با وجود فیبر فراوان موجود در این میوه، خرمالو یک گزینه ایده آل برای کاهش وزن محسوب می‌شود.

بتاکاروتن موجود در خرمالو در حفظ زیبایی و شادابی پوست تأثیر قابل توجهی دارد. به همین دلیل افرادی که خرمالو مصرف می‌کنند جوان‌تر از سن واقعی‌شان به نظر می‌رسند.

همچنین خرمالو سرشار از آنتی‌اکسیدان است. با مصرف این میوه در برابر سرطان‌های مختلف ایمن خواهید شد. خرمالو فقر آهن را جبران می‌کند. افرادی که کم‌خونی یا فقر آهن دارند، باید به مصرف خرمالو توجه ویژه‌ای داشته باشند.

پتاسیم و منیزیم موجود در خرمالو در کاهش کلسترول تأثیر قابل توجهی دارد. اگر حس می‌کنید چشمانتان ضعیف‌تر شده است، به شما توصیه می‌کنیم روزی یک عدد خرمالو بخورید. خرمالو ویتامین A دارد و بینایی را تقویت می‌کند.

دیابتی‌ها به دنبال میوه‌ها و مواد غذایی هستند که جایگزین خرمالو کنند. این مواد غذایی باید خواص خرمالو را داشته باشند؛ در غیر این صورت نمی‌توانند ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را به بدن برسانند. اما این جایگزین‌ها نباید قند خون را افزایش دهند. در ادامه میوه‌ها و مواد غذایی که می‌توانید به جای خرمالو استفاده کنید را معرفی کرده‌ایم.

نارنگی یکی از بهترین جایگزین‌ها برای خرمالو است. نارنگی قند کمتری نسبت به خرمالو دارد. این میوه همه خواص خرمالو را دارد. نارنگی سرشار از آهن، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است. این ماده غذایی دارای ویتامین‌هایی مانند ویتامین A، C، ویتامین B ۶ و ویتامین E نیز هست.

کالری نارنگی کم است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای رژیم‌های غذایی است. با وجود این که نارنگی نسبت به خرمالو کمتر شیرین است، دیابتی‌ها نباید در خوردن آن افراط کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه