ارسال به دیگران پرینت

حقوق های نجومی کارمندان دولت+جدول

با حساب کتاب ساده و تقسیم کل هزینه پرسنلی به تعداد کارکنان شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی متوجه خواهید شد که متوسط ماهانه حقوق و مزایای یک کارکن 15 میلیون‌و 450 هزار تومان است

حقوق های نجومی کارمندان دولت+جدول

خبرگزاری تسنیم در گزارشی به بررسی متوسط دریافتی ماهانه کارکنان شرکت‌های دولتی پرداخته است.

 

در این گزارش آمده: 

* بر اساس ادعای سازمان برنامه بودجه کل پرسنل شرکت‌های دولتی 383 هزارو 601 نفر می‌باشد که هزینه‌های پرسنلی شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت در بودجه سال 1400 بالغ بر 71 هزار 168 میلیارد تومان در نظر گرفته شده‌است، به عبارتی هر یک از پرسنل به‌طور متوسط ماهانه حقوق و مزایای دریافتی‌اش در سال آتی 15 میلیون‌و 450 هزار تومان است، در صورتی که حداقل دستمزد پرسنل دولتی به مراتب از رقم مذکور کمتر است، از این‌رو به نظر می‌رسد بودجه شرکت‌های دولتی نیاز به بازنگری بسیار جدی در سال آتی دارد.

* برای سال 1400 هزینه جاری در لایحه بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت بیش از هزارو 78 هزار میلیارد تومان است که قیمت تمام‌شده و خدمات با 60 درصد بیشترین سهم و هزینه مالی با 2 درصد دارای کمترین سهم هستند. طبق این اطلاعات هزینه‌های پرسنلی شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت در جایگاه چهارم با سهم 7 درصدی قرار می‌گیرد که رقم آن 71 هزار 168 میلیارد تومان برای سال 1400 در نظر گرفته شد.

* با حساب کتاب ساده و تقسیم کل هزینه پرسنلی به تعداد کارکنان شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی متوجه خواهید شد که متوسط ماهانه حقوق و مزایای یک کارکن 15 میلیون‌و 450 هزار تومان است، در حالی که حداقل حقوق کارکنان دولت برای سال 1400 بالغ بر 5/ 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده‌است. از کل شرکت‌ها 57 شرکت حقوق نجومی می‌دهند که یک سوم کارکنان را تشکیل می‌دهند.

* از آنجایی که مجلس و دیوان محاسبات نظارت جدی روی بخش‌های مختلف بودجه شرکت‌های دولتی ندارند و حتی اطلاعات مالی برخی از این شرکت‌ها محرمانه تلقی می‌شود، بهتر است نمایندگان مجلس فکری به حال این بخش بکنند؛ چراکه تبعیض آشکار میان «کارمندان دولت» و «شرکت‌های دولتی» به وضوح روشن است و البته حقوق این دو بخش با آنچه در بخش خصوصی پرداخت می‌شود (حداقل‌بگیران تأمین اجتماعی) نیز قابل قیاس نیست که به شکاف طبقاتی و ناعادلانه بودن توزیع ثروت در جامعه دامن می‌زند.

* بالاترین میانگین سرانه حقوق و مزایای ماهانه متعلق به شرکت بازرگانی و خدمات صنعتی فولاد اهواز بوده که بیش از 52 میلیون تومان و کمترین سرانه که برمبنای مصوبات دولت است به شرکت سهامی شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان با ماهانه 20 تومان به ثبت رسیده‌است. تعداد کل کارکنان شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات وابسته به دولت 363 هزار و 343 نفر هستند که یک سوم این افراد، حقوق نجومی دریافت خواهند کرد. براساس جزئیات جدول ذیل 128 هزار و 710 کارکن این شرکت‌ها برای سال آینده حقوق و مزایای متوسط ماهانه 26 میلیون تومان دریافت خواهند کرد. از 57 شرکت 47 شرکت حقوق و مزایای ماهانه 20 تا 30 میلیون تومان به کارمندان می‌دهند. همچنین هشت شرکت بین 30 تا 40 میلیون و دو شرکت 40 تا 53 میلیون تومان پرداختی دارند.

* براساس اطلاعات و مستندات یک سوم شرکت‌های دولتی به کارمندان خود حقوق نجومی می‌دهند. دیوان محاسبات کشور در گزارشی کارشناسی به بررسی بودجه پیشنهادی شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت برای سال 1400 پرداخته‌است.

کدام کارمندان دلوت بیشترین حقوق را می‌گیرند؟

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • پ-س ارسالی در

      والله بنده کارمند دولت با سابقه درست ۳۰سال،آنهم پس از افزایش حقوقها،شش میلیون وپانصد تومان حقوق میگیرم که با باز نشستگیم حتمأ از این مبلغ هم کمتر خواهد شد،اینها نمیدونم چه کسانی هستند؟😳

    • دکتر سید ارسالی در

      حقوق معلمان ۱/۴ این مبلغ هم نیست. اجرکم عندالله

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا مسولین دم از عدالت نزنند که بی عدالتی بیداد میکند

    • سال ارسالی در

      چرا بفکر بازنشستگان با حقوق حداقلی نیستند

    • سامان ارسالی در

      عین عدالت...
      واقعا علی برکت الله...
      سرمایه های کشور ارث پدر کارمندان شرکتهای دولتیست...

    • ناشناس ارسالی در

      قابل توجه اقایانی که بدروغ میگویند از 12 میلیون بیشتر حقوق نداریم چون فامیل هایشان هم جزئ انها هستند

    • صالح ارسالی در

      تبعیض در کشور بیداد میکنه..

    • محمد ارسالی در

      خدا وکیلی بیا کارمندی بانک را با حقوقش به اونی که نوشته کارمند بانک حقوق بالایی میگیره می دم بیشرفم اگر ندم اون هم با این همه استرس و گرونی

    • شریف ارسالی در

      این آماروارقام مبهم وغیرشفافه.والایه فرهنگی با30سال سابقه ومدرک لیسانس کل حقوق ومزایاش8تومنم نمیشه. البته باکسوراتش حدود4الی5تومن بش میرسه...کجاش نجومیه؟اونم تواین شرایط بسیارسختی گرانی وتورم...

    • عدالت ارسالی در

      لطفا،خواهشا،خدا وکیلی عدالت را اجرا کنید.
      چرا یک کارمند در شرکت دولتی باید ۵۲ یا ۳۰ میلیون حقوق بگیره و یک کارمند با مدرک و سابقه و تجربه بالاتر باید ۳ تا ۵ میلیون حقوقش باشه.
      فاصله طبقاتی واقعا داره همه را آزار می کنه.
      عدالت عدالت عدالت

    • ناشناس ارسالی در

      چرا به حقوق بقیه کارمندان دولت توجهی نمیشه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه