ارسال به دیگران پرینت

نسخه یحیی برای منطقه چپ خط دفاعی مقابل سپاهان

با اخراج غیر فنی که سعید آقایی در بازی پرسپولیس برابر ذوب‌آهن داشت نه تنها حفظ یک گل برتری در دقایق پایانی آن دیدار برای پرسپولیسی‌ها سخت شد، بلکه حالا این تیم یکی از اصلی‌ترین عناصر تدافعی خود را در یکی از مهمترین دیدارهای فصل خود در اختیار ندارد و یحیی گل‌محمدی باید بهترین تصمیم را برای انتخاب بهترین جایگزین برای آقایی داشته باشد.

نسخه یحیی برای منطقه چپ خط دفاعی مقابل سپاهان

پرسپولیس در شرایطی برای دیدار برابر سپاهان آماده می شود که حل معادله مهمی ذهن یحیی گل محمدی را به خود مشغول کرده است و او در تلاش است بهترین انتخاب را برای پر کردن خلایی که در ترکیب تیمش برای این دیدار پیش آمده را داشته باشد.

با اخراج غیر فنی که سعید آقایی در بازی پرسپولیس برابر ذوب‌آهن داشت نه تنها حفظ یک گل برتری در دقایق پایانی آن دیدار برای پرسپولیسی‌ها سخت شد، بلکه حالا این تیم یکی از اصلی‌ترین عناصر تدافعی خود را در یکی از مهمترین دیدارهای فصل خود در اختیار ندارد و یحیی گل‌محمدی باید بهترین تصمیم را برای انتخاب بهترین  جایگزین برای آقایی داشته باشد.

گزینه‌های روی میز!

پرسپولیس حالا در شرایطی باید برای رویارویی با سپاهان آماده شود که با توجه به نفرات و بضاعتی که روی نیمکت و نفرات جایگزینش دارد، یحیی گل محمدی  چند بازیکن را برای انتخاب جاشنین سعید آقایی را روی نیمکت دارد و او در تلاش است با بررسی‌های همه جانبه بهترین گزینه را انتخاب کرده و برای حضور در این دیدار آماده کند. از محمد انصاری و علی شجاعی گرفته تا وحید امیری!

درست دقایقی پس از اخراج آقایی و پایان دیدار پرسپولیس برابر ذوب آهن این سوال برای خیلی‌ها پیش آمد که چه کسی قرار است برابر سپاهان منطقه چپ خط دفاعی پرسپولیس را پوشش دهد؟ این سوال در حالی مطرح شد که شاید اولین گزینه‌ای که به ذهن خیلی‌ها رسید، علی شجاعی بود، بازیکن جوانی که در روزهای اول حضورش در جمع سرخ‌ها همه از او به عنوان آچار فرانسه و بازیکن چند پسته پرسپولیس یاد می‌کردند و بر این باور بودند که او می‌تواند در طول فصل عصای دست یحیی باشد. بازیکنی که در بازی برابر نساجی مازندران هم اتفاقا در دقایق پایانی جایگزین سعید آقایی شد و توانست با وجود شرایط بد زمین با استفاده از تجربه‌ای که از بازی در آن وضعیت نامساعد زمین داشت، نمایش خوبی را از خود ارائه داد. اگر یحیی در نهایت به این جمع‌بندی برسد که از شجاعی به جای آقایی استفاده کند، می‌توان گفت آزمون مهمی پیش روی این جوان جویای نام پرسپولیس است.

راه حل دیگری برای پر کردن خلا سعید آقایی در ترکیب پرسپولیس وجود دارد. این راه حل، مسیری است که چند سال از سوی برانکو برای پرسپولیس در نظر گرفته شده بود. در سال‌های نه چندان دور که سکان هدایت پرسپولیس برعهده پروفسور کروات بود، او در چند بازی از وحید امیری به عنوان دفاع چپ بهره برد، اتفاقی که در فصل قبل و در نیم فصل دوم که یحیی گل‌محمدی سرمربیگری پرسپولیس را برعهده داشت، رخ داد. حالا باید منتظر ماند و دید مرد شماره 19 پرسپولیس دوباره از سوی سرمربی سرخ‌ها برای حضور در این پست کاندیدا خواهد شد یا این که همچنان در فاز تهاجمی برابر سپاهان به پرسپولیس کمک خواهد کرد.

البته برخی اخبار هم از یک انتخاب غافلگیر کننده یحیی گل‌محمدی برای این پست دارد؛ مهدی شیری! بازیکنی که پس از یک اشتباه کاملا غیرعمدی و غیر ارادی در فینال لیگ قهرمانان آسیا به نیمکت فرستاده شد هم برای بازگشت به ترکیب اصلی پرسپولیس در این دیدار از شانس‌هایی برخوردار است، اتفاقی که اگر رخ بدهد، می‌تواند اتفاق جالبی برای این دیدار باشد. این در حالی است که یکی، دو بازیکن جوان پرسپولیس هم می‌توانند در این مسیر کاندیدا باشند اما با توجه به حساسیت بالای این بازی و دیدار سنگینی که در این بازی انتظار پرسپولیس را می‌کشد خیلی بعید است یحیی در این زمینه ریسک کند.

شماره 15 وارد می‌شود!

در 15 خرداد امسال خبر تلخی در مورد مدافع شماره 15 پرسپولیس منتشر شد، خبری که حکایت از جراحی دوباره او و دوری چندماهه‌اش از جمع سرخ ها بود، اتفاقی که در نهایت رقم خورد و انصاری مجبور شد برای دومین بار در 2 سال اخیر پای خود را به تیغ جراحان بسپارد. اگر چه او از همان روزها با امیدواری از بازگشت به میادین با پیراهن پرسپولیس سخن می‌گفت اما در نهایت پروسه طولانی برای او طی شد تا دوباره به تمرینات سرخ ها اضافه شد و توانست بار دیگر با چراغ سبز یحیی گل‌محمدی روبرو شده و همچنان به حضورش در این تیم ادامه دهد. یکی دیگر از گزینه هایی که حالا می تواند کمک حال پرسپولیس باشد و به عنوان جانشین سعید آقایی در منطقه چپ خط دفاعی سرخ‌ها به میدان برود، محمد انصاری مرد شماره 15 پرسپولیس است. البته خیلی ها بر این باور هستند که شاید یحیی زیاد روی چنین گزینه‌ای برای این بازی فکر نکند اما آن چه که مسلم است این است که تجربه سال‌ها حضور در ترکیب پرسپولیس که در کارنامه انصاری به ثبت رسیده است می‌تواند کادرفنی را برای استفاده از او در این دیدار مجاب کند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه