ارسال به دیگران پرینت

یارانه کمک معیشتی دولت سرِ کاری است

سخنگوی حمایت جبرانی معیشت کرونا گفت: بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا، مستمری‌بگیران و بازنشستگان، کارکنان همچنین افرادی که بیمه پرداخت می‌کنند مشمول دریافت کمک معیشتی دولت نخواهند بود.

یارانه کمک معیشتی دولت سرِ کاری است

سخنگوی حمایت جبرانی معیشت کرونا درباره اینکه آیا دریافت‌کنندگان یارانه معیشتی(یارانه بنزینی) مشمول دریافت مرحله جدید از کمکهای معیشتی هستند، گفت: خانواده‌هایی که یارانه معیشت دریافت می‌کنند و شغل و درآمد ثابت ندارند مشمول دریافت این یارانه هستند!

حسین میرزایی با اشاره به پرداخت کمک معیشتی در ایام کرونا اظهار کرد: نخستین مرحله از این کمک‌ها در 27 آذر ماه امسال به حساب خانواده‌های شناسایی شده از سوی وزارت رفاه واریز شد.

وی تصریح کرد: این خانواده‌ها شامل مددجویان نهادهای حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) و افراد فاقد درآمد ثابت و شغل همچنین کسانی هستند که هیچ نوع بیمه‌ای اعم از اجباری و اختیاری ندارند.

سخنگوی حمایت جبرانی معیشت کرونا گفت: بنابر مصوبه ستاد ملی کرونا تا پایان امسال و در طی ماه‌های دی، بهمن و اسفند ماه، کمکهای معیشتی به حساب خانواد‌های اشاره شده واریز خواهد شد.

میرزایی افزود: خانواد‌های ذکر شده شامل دو گروه هستند؛ گروه اول خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و گروه بعدی افرادی که فاقد درآمد ثابت و شغل ثابت باشند.

وی گفت: بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا، مستمری‌بگیران و بازنشستگان، کارکنان همچنین افرادی که بیمه پرداخت می‌کنند مشمول دریافت کمک معیشتی دولت نخواهند بود.

سخنگوی حمایت جبرانی معیشت کرونا در پاسخ به این پرسش که آیا دریافت‌کنندگان یارانه معیشتی(بنزین) نیز مشمول دریافت این مرحله از کمکهای دولت خواهند بود یا خیر گفت: خانواده‌هایی که یارانه معیشت دریافت می‌کنند و شغل ثابت و درآمد ثابت ندارند مشمول دریافت این کمکها خواهند بود همچنین حدود 50 درصد از  معیشت‌بگیران مشمول دریافت حمایت‌های کمک معیشتی جدید تا پایان سال خواهند بود.

وی عنوان کرد: بر همین اساس 3 میلیون و 111 هزار و 76 خانوار شامل 8 میلیون و 900 هزار و 731 نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و در یک بازه زمانی 4 ماهه هر ماه مبلغ 120 هزار تومان به تعداد اعضای خانوار دریافت خواهند کرد.

سخنگوی حمایت جبرانی معیشت کرونا تصریح کرد: گروه بعدی افراد و خانواده‌های فاقد درآمد ثابت و شغل ثابت همچنین کسانی که هیچگونه بیمه‌ای ندارند، هستند که تعداد آنها 8 میلیون و 355 هزار و 163 خانوار شامل 25 میلیون و 75 هزار و 253 نفر هستند.

میرزایی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد تعداد افراد دریافت‌کننده کمک معیشتی دولت در دی ماه افزایش یابد یا خیر گفت: وزارت رفاه آمادگی شناسایی این افراد را دارد که البته این مسئله مستلزم تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه است و در صورتی که این اعتبار تامین شود وزارت رفاه نیز نسبت به شناسایی این خانواده‌ها اقدام خواهد کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه