ارسال به دیگران پرینت

قدیری ابیانه برای بنی صدر نامه محرمانه نوشت

نامه زیر در آذر 1359 توسط محمد حسن قدیری ابیانه رایزن مطبوعاتی وقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا خطاب به مسئول سیاست خارجی دفتر بنی صدر برای رئیس جمهور وقت صادر شده ا ست.

 قدیری ابیانه برای بنی صدر نامه محرمانه نوشت

نامه زیر در آذر 1359 توسط محمد حسن قدیری ابیانه رایزن مطبوعاتی وقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا خطاب به مسئول سیاست خارجی دفتر بنی صدر برای رئیس جمهور وقت صادر شده ا ست.  

رئیس جمهور کوشش نمایند تبلیغاتی را که بر علیه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بر اثر سخنان عاشورای خود ایشان پدید آمده خنثی نمایند.

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران

رم

بسمه تعالی

برادر سعید سنجابی

روابط خارجی دفتر ریاست جمهوری

پس از عرض سلام و آرزوی موفقیت برای شما و کلیه مسلمین در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گزارشی را که اینجانب در باره عکس العمل مطبوعات خارجی در باره اظهارات آقای بنی صدر رئیس جمهور نوشته اند برایتان ارسال می دارم. (ضمیمه شماره 1)

بسیار متاسفم از اینکه مشاهده می کنم که نتیجه یک سال زحمات مسئولین تبلیغات خارج ار کشور منجمله خود من در معرفی انقلاب اسلامی را آقای بنی صدر با سخنان نظیر سخنان عاشورای خود خنثی می نمایند. ایشان باید توجه داشته باشند که این اظهارات در خارج بر علیه فقط حزب جمهوری اسلامی تلقی نمی شود. اتهامات مزبور در سطح افکار عمومی به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران وارد میگردد. در لحظاتی که بایستی تبلیغات خارجی بر علیه جنایات صدام حسین و حزب بعث عراق متمرکز شود و در زمانی که بایستی فجایعی که موشک های عراقی در دزفول ببار آورده در سطح جهانی مطرح شود، مطالبی که آقای بنی صدر در باره وجود شکنجه و سانسور و اختناق در جمهوری اسلامی ایران مطرح نموده اند مهر تاییدی بود بر تبلیغات سوئی که علیه انقلاب اسلامی در خارج از کشور جریان دارد.

با توجه به امر به معروف و نهی از منکر و با توجه به وظیفه ای که بعنوان رایزن مطبوعاتی بر دوش دارم مصرا خواهانم آقای رئیس جمهور کوشش نمایند تبلیغاتی را که بر علیه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بر اثر سخنان خود ایشان پدید آمده خنثی نمایند. در غیر اینصورت فعالیت من و دیگر مسئولین تبلیغاتی هیچ منشاء اثری نخواهد بود.

امیدورام که کلیه مقامات مملکتی برای وقت و زحمات اینجانب و مسئولین دیگر اررزش قائل شوند و همچون سخنرانی عاشورای خود بهانه به رسانه های گروهی چپ و راست جهت کوبیدن جمهوری اسلامی ندهند. در ضمن یک کپی از کتابی که راجع به ماجرای طبس چاپ شده است بضمیمه توضیح آن جهت مطالعه و بررسی ارسال میدارم.

با آرزوی موفقیت برای کلیه مشئولین مملکتی در حفظ و صدور انقلاب اسلامی

 

رایزن مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران

حسن قدیری ابیانه

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه