ارسال به دیگران پرینت

توزیع واکسن آنفلوآنزا ویژه کودکان در داروخانه مرکزی هلال احمر

سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از توزیع واکسن آنفلوآنزا ویژه کودکان در داروخانه مرکزی جمعیت هلال احمر خبر داد.

توزیع واکسن آنفلوآنزا ویژه کودکان در داروخانه مرکزی هلال احمر

علیرضا عسکری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب و ارائه مشخصات واکسن آنفلوآنزا ویژه کودکان افزود: این واکسن (واکسی گریپ) ویژه اطفال ۶ ماهه تا ۵ ساله و ساخت فرانسه است که در داروخانه مرکزی هلال احمر واقع در خیابان طالقانی و داروخانه مرکزی شماره ۲ هلال احمر واقع در تهرانپارس توزیع می شود.
 
وی ادامه داد: برابر مقررات برای دریافت واکسن آنفلوآنزا از داروخانه مرکزی هلال احمر همراه داشتن مدارک شناسایی سرپرست خانواده و شناسنامه اطفال لازم و ضروری است.

سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با آنفلوآنزا در فصل سرما، لازم است افراد به ویژه کودکان، بیماران و سالمندان واکسن آنفلوآنزا را با تجویز پزشک تزریق کنند.
عسکری توضیح داد: در این شرایط خاص و شیوع کووید ۱۹ مردم باید بیش از پیش به مسایل بهداشتی توجه کرده و شست و شوی دست ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مدنظر قرار داده و حتی المقدور در خانه بمانند تا شاهد حوادث ناگوارتر نباشیم.

طبق اساسنامه مصوب جمعیت هلال احمر، فعالیت های سازمان تدارکات پزشکی این جمعیت مشتمل بر تأمین، تولید و توزیع داروهای شیمیایی و گیاهی، تجهیزات پزشکی راهبردی، مواد اولیه دارویی و همچنین ارائه خدمات شایسته به بیماران و مراجعه کنندگان به داروخانه های جمعیت هلال احمر است.

به گزارش ایرنا، آنفلوانزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشاء ویروسی است که ویروس های آنفلوانزا به طور عمده از طریق هوا توسط سرفه و عطسه فرد بیمار منتقل می شوند و این بیماری در تمام طول سال رخ می دهد اما معمولا بیشترین زمان فعالیت آن در ماه های سرد سال و اوج آن در زمستان است.

تب و لرز، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، خستگی، سرفه، درد گلو، آب‌ریزش از بینی یا گرفتگی بینی، تهوع، استفراغ و اسهال در عده‌ای از بیماران از علایم آنفلوانزا است و بعضی از علائم ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد.

آنفلوانزا همچنین از طریق تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل شده و افراد بیمار می‌توانند یک روز قبل از شروع علائم تا هفت روز بعد از شروع علائم بیماری و در کودکان و افراد دارای ضعف سیستم ایمنی تا ۲۱ روز آلوده‌کننده باشد.

 در افراد سالمند بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مزمن، افراد چاق، کودکانی که به مدت طولانی تحت درمان با آسپیرین قرار دارند و کسانی که داروی ضعیف کننده ایمنی یا کورتیکواستروئید مصرف می‌کنند بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به آنفلوآنزا قرار دارند. 

 

منبع : ایرنا

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه