ارسال به دیگران پرینت

هرگز بیش از ۳ لیوان چای در روز مصرف نکنید

کافئین موجود در چای سیاه و سبز باعث ایجاد ضربان قلب نامنظم و بیشتر شدن اضطراب در افراد خاص می‌شود بنابراین اگر بیماری قلبی دارید، کافئین را محدود کنید.

هرگز بیش از ۳ لیوان چای در روز مصرف نکنید

نسرین علیزاده مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان‌شمالی گفت : این عوارض شامل سردرد، عصبی شدن، مشکلات خواب، استفراغ، اسهال، تحریک پذیری، ضربان قلب نامنظم، لرزش، سوزش قلب، سرگیجه، صدای زنگ در گوش، تشنج و گیجی است.

او به ماردان باردار و شیرده توصیه کرد: بیش از ۲ لیوان در روز چای سیاه و سبز مصرف نکنید چرا که مصرف بیش از این مقدار در دوران بارداری ممکن است با افزایش خطر سقط جنین، افزایش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) و وزن پایین نوزاد هنگام تولد همراه باشد.

علیزاده ادامه داد: برای مادر شیرده نوشیدن بیش از ۳ لیوان چای سیاه و سبز در روز ممکن است تحریک پذیری کودک شما را افزایش دهد و باعث افزایش حرکات بیشتر روده او شود.

او با بیان این که نوشیدن چای سیاه و سبز، کم خونی را در مبتلایان به کمبود آهن بدتر می‌کند، گفت: بهتر است از یک ساعت قبل غذا تا ۲ ساعت بعد از غذا به ویژه ناهار، انواع چای شامل سیاه، سبز، گیاهی و ... مصرف نشود.

علیزاده عنوان کرد: کافئین موجود در چای سیاه و سبز باعث ایجاد ضربان قلب نامنظم و بیشتر شدن اضطراب در افراد خاص می‌شود بنابراین اگر بیماری قلبی دارید، کافئین را محدود کنید.

او بیان داشت: کافئین موجود در چای سیاه ممکن است قند خون را تحت تأثیر قرار دهد بنابراین اگر مبتلا به دیابت هستید بیشتر از دو فنجان در روز چای ننوشید.

علیزاده مصرف زیاد چای سیاه را در پوکی استخوان تاثیرگذار خواند و گفت: کافئین موجود در چای باعث افزایش میزان کلسیم موجود در ادرار می‌شود و این ممکن است استخوان‌ها را تضعیف کند بنابراین بیش از ۳-۲ لیوان چای سیاه در روز مصرف نکنید.

او درخصوص تاثیر مصرف چای سیاه و سبز در کم کاری تیروئید بیان کرد: نوشیدن ۳ لیوان چای سبز و سیاه در روز باعث تامین کل فلوراید موردنیاز روزانه بدن بزرگسالان می‌شود در عین حال دریافت بیش از اندازه فلوراید (بیش از ۳ لیوان چای) ممکن است باعث کم کاری تیروئید شود.

علیزاده گفت : در افرادی که سابقه ژنتیکی ابتلا به سرطان مانند سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، آندومتریوز یا فیبروم‌های رحمی دارند چای سیاه ممکن است مانند هورمون استروژن عمل کند و هورمون استروژن در این افراد می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

 

منبع :دنیای اقتصاد

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه