ارسال به دیگران پرینت

قیمت ارز در سامانه نیما| قیمت دلار رشد می کند؟

هر چند قیمت ارز در سامانه نیما کاهش یافت اما همچنان بهای حواله دلار بالاتر از دلار است .

قیمت ارز در سامانه نیما| قیمت دلار رشد می کند؟

هر چند قیمت ارز در سامانه نیما کاهش یافت اما همچنان بهای حواله دلار بالاتر از دلار است . برخی معتقدند این اتفاق عیب نشانه عرضا کافی ارز و نبود تقاضا در بازار است. امروز دهم آذر ماه قیمت دلار در سامانه نیما ۲۵ هزار و ۵۴۳ تومان برای فروش تعیین شد که نسبت به دیروز کاهش یافته است.قیمت خرید یورو نیز ۳۰ هزار و ۴۶۴ تومان اعلام شد.نرخ فروش دلار در سامانه نیما امروز ۲۵ هزار و ۵۴۳ تومان اعلام شد و قیمت فروش یورو ۳۰ هزار و ۳۱۲ تومان تعیین شد.

امروز قیمت دلار بار دیگر با تغییر کانال به کانال ۲۵ هزار تومان ورود کرد.

پیش‌بینی‌ ‌ها نشان می داد روند کاهشی نرخ ارز در بازار تداوم می‌یابد اما رفتار خاص برخی دلالان و فعالان بازار است سبب شد وضعیت در بازار ارز تغییری نسبی را تجربه کند. بر اساس اعلام برخی از معامله‌گران در روزهای اخیر تقاضا برای خرید دلار در بازار با کاهشی چشمگیر روبرو شده است. این کاهش از زمان اجرای محدودیت‌هایی از سوی ستاد ملی کرونا با هدف کاهش شیوع این بیماری خطر ناک اتفاق افتاده است. با این حال برخی اتفاقات سبب شد بازار ارز شرایطی متفاوت را نسبت به روزهای گذشته تجربه نماید .

فعالان این بازار می‌گویند بازارساز در این روزها به محض آغاز حرکت دلالان برای بالا بردن قیمت ارز و ایجاد فضایی برای نوسان گیران اقدام کرده و قیمت ارز در صرافی های بانکی را افزایش می دهد. آلبرت بغزیان نیز امروز در گفتگو با خبرگزاری خبر آنلاین با توجه به شرایط کنونی رسیدن قیمت دلار به کانال ۲۰ هزار تومان را در ماه‌های پیش رو دور از ذهن دانست و توضیح داد قیمت‌ها می‌تواند دستخوش کاهش شود

امروز نیز چنین اتفاقی رقم خورد و طبق آخرین اعلام قیمت دلار در صرافی های بانکی به ۲۵ هزار تومان رسید و این صرافی‌ها هر اسکناس دلاری را به نرخ ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان از مردم خریداری می‌کنند البته این تفاوت قیمت نشان دهنده انتظار بازارساز برای کاهش قیمت دلار در روزهای پیش رو است کانال ۲۵ هزار تومان سد سخت مقاومتی دلار از سوی فعالان بازار اعلام شده بود .در نتیجه رفت و برگشت به این کانال‌ها زمان تثبیت قیمت‌ها و حرکت به سوی قیمت‌های کمتر از نظر بسیاری از فعالان بازار اتفاقی طبیعی است. 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه