ارسال به دیگران پرینت

واکنش‌های جهانی به مرگ مرد دستان خدا

آلبرتو فرناندز، رییس جمهور آرژانتین (توییتر): ”تو ما را به اوج رساندی. تو ما را بینهایت شادمان کردی. تو بهترین بازیکن بودی. از اینکه وجود داشتی سپاسگزاریم، دیه گو. همه عمر دلتنگ تو خواهیم بود“.

واکنش‌های جهانی به مرگ مرد دستان خدا

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نخستین واکنش ها به مرگ دیه گو مارادونا، اسطوره آرژانیتی فوتبال که روز سه شنبه در سن 60 سالگی فوت کرد، پرداخت.

 

تیم ملی فوتبال آرژانتین (توییتر): ”بدرود دیه گو! تو در قلوب جهان فوتبال جاودانه خواهی ماند“.

فدراسیون فوتبال آرژانتین (توییتر): ”فدراسیون فوتبال آرژانتین اندوه شدید خود را در پی فوت اسطوره دیه گو آرماندو مارادونا ابراز می‌کند“.

آلبرتو فرناندز، رییس جمهور آرژانتین (توییتر): ”تو ما را به اوج رساندی. تو ما را بینهایت شادمان کردی. تو بهترین بازیکن بودی. از اینکه وجود داشتی سپاسگزاریم، دیه گو. همه عمر دلتنگ تو خواهیم بود“.

پله، رقیب برزیلی مارادونا (اینستاگرام): چه خبر غمناکی! من دوست بزرگی را از دست دادم و جهان یک اسطوره را از دست داد. حرف‌های زیادی دارم، ولی حالا زمان مناسبی نیست. امیدوارم خداوند به خانواده اش صبر دهد. امیدوارم یک روز در آسمان باهم فوتبال بازی کنیم“.

مسی، بازیکن تیم ملی آرژانتین در اینستاگرام: یک روز تلخ برای آرژانتینی‌ها و فوتبال؛ او مرا ترک کرد اما رها نکرده زیرا دیگو جاودانه است. تمام لحظات زیبایی را که در کنار او گذراندم به یاد خواهم سپرد و از این فرصت استفاده می‌کنم تا مراتب همدردی خود را با خانواده و دوستان وی ابراز کنم؛ در آرامش بخواب.

کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی در توئیتر: او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال بود. امروز من با یک دوست خوب و فوتبال نیز با یک نابغه ابدی وداع می‌کنم. یکی از بهترین ها، جادوگری بی نظیر. او خیلی زود از بین ما رفت اما میراث او پا برجاست. امیدوارم در آرامش باشی. تو هرگز فراموش نخواهی شد.

توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک (توییتر): خداحافظی با یک بزرگ مرد. تو یک روح رنجور بودی، ولی با استعداد منحصر به فرد خودت به عنوان یک بازیکن فوتبال، جهانی را شاد می‌کردی. آسوده بخواب“.

گری لینکر، رقیب مارادونا در بازی مشهور آرژانتین و انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ (توییتر): ”بهترین بازیکن نسل من و شاید بهترین بازیکن همه اعصار. پس از یک زندگی پر برکت و بعد‌ها دردناک، دعا کنیم که او نزد پروردگار به آرامش ابدی برسد“.

بوکا جونیورز (توییتر): ”بی نهایت ممنونیم. دیه گو جاودانه است“.

تیم فوتبال ناپولی (توییتر): ”خداحافظ دیه گو، برای همیشه! “.

اف سی بارسلونا (توییتر): ”ممنون برای همه چیز دیه گو! تسلیت برای مرگ دیه گو آرماندو مارادونا، بازیکن باشگاه ما (۸۴-۱۹۸۲) و اسطوره فوتبال جهان. آسوده بخواب، دیه گو“.

رئال مادرید (بیانیه): مارادونا نماینده یک میراث عظیم است و برای میلیون‌ها هوادار فوتبال در جهان به یک اسطوره تبدیل شده است“.

کیلیان امباپه (توییتر): آسوده بخواب، اسطوره. تو در تاریخ فوتبال همیشه زنده خواهی ماند. سپاس برای همه لحظات شادی که برای همه دنیا خلق کردی. امان از سال ۲۰۲۰ لعنتی! “.

AFC کنفدراسیون فوتبال آسیا: راحت بخواب اسطوره. سرمربی سابق تیم‌های الوصل و الفجیره دیه گو مارادونا، در دستان خدا آسوده بخواب.

سپ بلاتر، رییس سابق فیفا (در گفتگو با خبرگزاری فرانسه): ”مرگ یکی از بهترین بازیکنان فوتبال دوران ما اتفاق خیلی غمگینی است. او در جام جهانی مکزیک با دست خدا قهرمان شد و امروز هم پیش خدا رفت“.

اوبالدو فیلول، هم تیمی مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۲: ”بدرود دیه گو! ممنون بابت همه شادی‌هایی که نصیب مردم آرژانتین و عاشقان فوتبال کردی. تو برای همیشه بزرگ مرد فوتبال خواهی بود. همیشه با عشق و افتخاری که لایقش هستی یادت خواهیم کرد“.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه