ارسال به دیگران پرینت

بهترین کتاب‌های کمک درسی دهم تجربی و انسانی

یکی از دغدغه‌های دانش آموزان در سال دهم رشته‌های تجربی و علوم انسانی، انتخاب و تهیه کتاب‌های کمک درسی مناسب است تا هم به فهم دروس ارائه شده در کلاس درس دست یابند و هم خود را برای حضور در آزمون سراسری آماده نمایند.

بهترین کتاب‌های کمک درسی دهم تجربی و انسانی

یکی از دغدغه‌های دانش آموزان در سال دهم رشته‌های تجربی و علوم انسانی، انتخاب و تهیه کتاب‌های کمک درسی مناسب است تا هم به فهم دروس ارائه شده در کلاس درس دست یابند و هم خود را برای حضور در آزمون سراسری آماده نمایند. کتاب‌های کمک درسی متفاوتی در بازار موجود است که دانش آموزان می‌توانند آن‌ها را مورد استفاده قرار دهند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین کتاب‌های کمک درسی دهم تجربی و انسانی بپردازیم. اما پیش از آن لازم است رشته تجربی و انسانی را معرفی کنیم.

 

معرفی رشته تجربی و کتاب‌های کمک درسی آن

رشته تجربی یکی از رشته‌های بسیار پرطرفدار در میان دانش آموزان است که از طریق تحصیل در این رشته می‌خواهند به مشاغلی مانند پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی دست پیدا کنند. هم‌چنین علاقمندان به رشته‌های پیراپزشکی از قبیل پرستاری، بینائی سنجی، شنوائی سنجی و.. نیز باید در رشته تجربی تحصیل کنند.

رشته تجربی برای دانش آموزانی که نمرات بالایی در دروسی از قبیل ریاضی و علوم کسب می‌کنند و یا معدل کلی دروسشان بالا است و هم‌چنین استعداد بالایی در روابط بین فردی و تجسم فضایی دارند و به مشاغل عینی و عملی علاقه نشان می‌دهند بسیار مناسب است.

این رشته دارای مجموعه‌ ی از دروس عمومی و دروس تخصصی است. دانش آموزان این رشته می‌توانند پس از اتمام پایه دوازدهم در کنکور سراسری رشته علوم تجربی شرکت کنند. رشته‌های دانشگاهی قابل انتخاب در علوم تجربی، به 4 مقطع تحصیلی، تقسیم می‌شود که عبارتند از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای پیوسته.

معرفی رشته انسانی و کتاب‌های کمک درسی آن

دانش آموزانی که می‌خواهند در رشته علوم انسانی ادامه تحصیل دهند باید در زمینه ادبیات، زبان فارسی، عربی و مطالعات، استعداد بالایی داشته باشند. توانایی بالا، تنها به معنای کسب نمرات بالا نیست. لازم است علاوه بر نمرات بالا، دانش آموز به دروس این رشته علاقه داشته باشد و از مطالعه آن‌ها لذت ببرد.

دانش آموزان رشته انسانی باید پس از دریافت دیپلم وارد دانشگاه شوند و به تحصیل در زمینه مورد علاقه‌شان مشغول شوند. دانش آموزانی که در دروس ادبیات و عربی و مطالعات، می‌توانند نمرات بالایی کسب کنند و یا در روابط و مطالعات اجتماعی، استعدادی بالا دارند و یا به مشاغل اداری و آموزشی علاقه نشان می‌دهند می‌توانند در این رشته موفق باشند.

دانش آموزان در رشته انسانی لازم است برخی از دروس عمومی و اختصاصی را مورد مطالعه قرار دهند. این دانش آموزان می‌توانند پس از پایه دوازدهم در کنکور سراسری ادبیات و علوم انسانی شرکت کنند و در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته به ادامه تحصیل بپردازند.

بهترین منابع کمک درسی دروس عمومی سال دهم

در این بخش سعی داریم به معرفی بهترین منابع کمک درسی دروس عمومی برای پایه دهم تحصیلی بپردازیم که در تمامی رشته‌ها مشترک هستند.

بهترین کتاب کمک درسی فارسی و نگارش سال دهم

دانش آموزان سال دهم در تمامی رشته‌های تحصیلی باید منابع کمک درسی مناسبی برای دروس فارسی و نگارش، تهیه نمایند. این دانش آموزان باید از الان به فکر شرکت در آزمون سراسری باشند. از آنجایی که سوالات بخش فارسی در آزمون سراسری، در بخش‌های مختلف تنظیم شده است و شامل قرابت معنایی، آرایه‌های ادبی، لغات و املا، تاریخ ادبیات و زبان فارسی است. بنابراین باید دانش آموزان نسبت به تهیه کتبی اقدام نمایند که تمامی این مضامین را در بر بگیرد و تمامی نیازهای آن‌ها را بر طرف کند.

بهترین کتاب کمک درسی عربی سال دهم

در کنکور سراسری، سوالات عربی به دو بخش تقسیم می‌شود که این دو بخش شامل ترجمه و تعریب و قواعد زبان عربی هستند. بنابراین لازم است دانش آموزان پایه دهم سال تحصیلی از منابعی در این زمینه کمک بگیرند که هر دو بخش مورد نظر را در بر بگیرد و هم‌چنین شامل درسنامه‌های کامل و تست‌ها و معنای واژگان و... نیز باشد.

کتاب کمک درسی عربی سال دهم

بهترین کتاب کمک درسی دین و زندگی سال دهم

کتاب کمک درسی مناسب در این زمینه باید کلیات درس‌ها، کلمات و عبارات مهم و.. را در بر بگیرد تا هم بتواند به دانش آموز در امتحانات مدرسه کمک کند و هم او را برای آزمون سراسری آماده کند.

این کتاب‌ها باید به گونه‌ای تدوین شده باشد که داوطلب با مطالعه و تست زنی، بتواند به درک بالایی از مفاهیم مورد نظر دست یابد. لازم است در این کتاب‌ها نمونه‌های آزمون‌هایی از سال‌های قبل نیز وجود داشته باشد تا توانایی دانش آموز را بهتر مورد سنجش قرار دهد.

بهترین کتاب کمک درسی زبان انگلیسی سال دهم

کتاب کمک درسی زبان انگلیسی باید منبعی باشد که درسنامه‌های قوی را برای دانش آموز، ارائه دهد و به بازتدریس کتاب درسی بپردازد. هم‌چنین باید شامل آزمون‌های متعدد تشریحی و چهارگزینه‌ای با پاسخ‌های تشریحی باشد تا دانش آموز بتواند با استفاده از آن‌ها، میزان درک و فهم خود را مورد سنجش و آزمون قرار دهد. گرامر را به خوبی درک کند و به خوبی به حافظه بسپارد.

کتاب کمک درسی زبان انگلیسی سال دهم

بهترین منابع کمک درسی دروس اختصاصی سال دهم

کتاب‌های کمک درسی دروس اختصاصی برای سال دهم تحصیلی، شامل دروسی هستند که به طور خاص در رشته‌های تجربی، ریاضی و علوم انسانی ارائه شده‌اند و در آزمون سراسری نیز از آن‌ها سوال خواهد شد. در ابتدا به توضیح کتاب‌ های دهم تجربی می‌پردازیم و سپس، کتاب‌ های رشته انسانی دهم را تشریح خواهیم کرد.

بهترین کتاب کمک درسی زیست شناسی سال دهم تجربی

بهترین کتاب‌هایی که می‌توانند مورد استفاده دانش آموزان این رشته تحصیلی قرار بگیرند کتاب‌هایی هستند که از لحاظ درسنامه، دارای کیفیتی قابل قبول باشند. این درسنامه‌ها باید به طور کامل تدوین شده باشد و هم با دروس ارائه شده سر کلاس، کاملا مطابقت داشته باشند.

لازم است این کتاب‌ها تمامی اصطلاحات و مفاهیم جدید را در بر بگیرند و اصطلاحات قدیمی مطرح شده در کتاب را بر اساس متون جدید، توضیح دهند. از طرف دیگر بتوانند از تمامی اشکال استفاده شده در کتاب که برای فهم بهتر دانش آموزان به کار رفته است، توضیح کاملی را ارائه دهند. هم‌چنین انواع آزمون‌ها و تست‌های تشریحی مورد نیاز دانش آموزان و سوالات چهارگزینه‌ای مناسب برای آزمون سراسری را در بر بگیرند.

بهترین کتاب کمک درسی ریاضی سال دهم تجربی

بهترین کتاب کمک درسی برای ریاضی کتابی است که درسنامه‌های مفصل و جداگانه و طبقه بندی شده برای هر درس را در بر بگیرد تا بتواند درس مورد نظر را به طور کامل به دانش آموز آموزش دهد.

از طرف دیگر و از آنجا که درس ریاضی به طور ویژه با فهم دانش آموز سر وکار دارد این منابع، لازم است با در بر داشتن انواع آزمون‌های تشریحی و چهارگزینه‌ای با پاسخ‌های تشریحی، بتواند به فهم و درک مطالب ریاضی، به دانش آموز کمک کند.

بهترین کتاب کمک درسی شیمی سال دهم تجربی

کتاب کمک درسی مناسب برای درس شیمی باید شامل درسنامه‌هایی قوی برای آموزش دروس شیمی به دانش آموزان باشد. هم‌چنین دارای توضیحات کامل و جامع برای فهم بهتر مباحث و در بر دارنده سوالات ترکیبی و تالیفی از فصول مختلف و طرح سوال‌های پر تکرار آزمون‌های سال‌های گذشته باشد تا با استفاده از آن، اطلاعاتی جامع به دانش آموز منتقل شود.

بهترین کتاب‌های کمک درسی سال دهم رشته انسانی

دروس سال دهم رشته تحصیلی علوم انسانی، دروسی از قبیل عربی، اقتصاد، منطق، جامعه شناسی، جغرافیا، تاریخ، ریاضی و آمار و علوم و فنون ادبی است.

کتاب‌های کمک درسی مناسب برای رشته علوم انسانی باید شامل درسنامه‌هایی باشد که به طور کامل دروس مورد نظر را تدریس می‌کنند و در فهم و به ذهن سپردن مطالب به دانش آموزان کمک می‌کنند.

کتاب‌های کمک درسی عربی

کتاب‌های کمک درسی عربی باید بتوانند در جهت فهم بیشتر دانش آموزان علاوه بر درسنامه‌های کامل از آزمون‌ها و تست‌های مناسب نیز بهره ببرد تا اطلاعات جامعی را در زمینه تعریب و ترجمه متون و واژه‌های عربی و هم‌چنین قواعد این زبان را به دانش آموز منتقل کند.

کتاب‌های کمک درسی اقتصاد

کتاب‌های کمک درسی مناسب در درس اقتصاد در رشته علوم انسانی، باید به گونه‌ای تهیه و تدوین شده باشند که فهم اقتصاد و تحلیل مسائل اقتصادی را بهتر بتوانند به ذهن دانش آموز وارد کنند و دانش آموز از طریق آن بتواند این دروس را به ذهن بسپارد. بدین منظور باید از آزمون‌ها و تست‌های مناسب و پرتکرار نیز که در آزمون‌های سال‌های گذشته مورد استفاده قرار گرفته‌اند استفاده کند و دانش آموز را برای آزمون سراسری این رشته نیز آماده کند.

کتاب‌های کمک درسی مناسب برای تاریخ و جغرافیا، علوم و فنون ادبی، جامعه شناسی و منطق

این دسته از کتاب‌های کمک درسی باید در ابتدا به تدریس این دروس بپردازند تا دانش آموز به فهمی عمیق از مطالب درسی برسد و سپس با استفاده از پرسش‌ها و آزمون‌های مختلف تشریحی و چهارگزینه‌ای، سعی در سنجش مطالب تدریس شده بنمایند تا هر گونه سوال و یا نقطه ابهام در ذهن دانش آموز، مرتفع گردد. دانش آموز باید یاد بگیرد که بسیاری از متون درس تاریخ و جغرافیا، منطق و فنون ادبی و... را باید به ذهن بسپارد و بهترین کتاب‌های کمک درسی باید برای این منظور به او کمک کنند.

در این مقاله سعی کردیم کتاب‌های کمک درسی دهم تجربی و انسانی را از طریق ویژگی‌های آن‌ها معرفی کنیم تا دانش آموزان بتوانند متناسب با رشته تحصیل‌ شان از بین کتب موجود، نسبت به انتخاب بهترین کتاب‌های کمک درسی در پایه دهم تحصیلی اقدام کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ❤️ ارسالی در

      ممنون از توضیحات مفیدتون🙏🙏

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه