ارسال به دیگران پرینت

روحانی: ملت ایران قهرمان رفع تحریم ها هستند

* تحریم‌ها بالاخره امروز یا فردا رفع می‌شود ولی برخی همه‌اش دنبال این‌اند که قهرمان رفع تحریم چه کسی است؛ اصلا شما قهرمان رفع تحریم‌ها!

روحانی: ملت ایران قهرمان رفع تحریم ها هستند

رییس‌جمهور درباره مذاکره با دولت جدید آمریکا گفت: دولت جدید آمریکا دوباره به آن شرایط قبل برمی‌گردد و آن شرایط می‌تواند فضا را برگرداند. یعنی ما از فضای تهدید کم‌کم به سمت فضای فرصت حرکت می‌کنیم.

 

روحانی:

* دولت جدید در آمریکا شرایط را به سمت قواعد برخواهد گرداند در حدی که آمریکا مراعات می‌کرده البته دولت‌های قبلی نیز همه قواعد را مراعات نمی‌کردند منتها این دولت آخری یاغی بود. دولت جدید آمریکا دوباره به آن شرایط برمی‌گردد و آن شرایط می‌تواند فضا را برگرداند. یعنی ما از فضای تهدید کم‌کم به سمت فضای فرصت حرکت می‌کنیم.

* احساس ما این است که شرایط ما در روز‌های آینده بهتر خواهد شد و در این شرایط ما بهتر می‌توانیم فعالیت کنیم. برخی‌ها فکر می‌کنند وقتی ما می‌گوییم شرایط بهتر می‌شود فوری می‌گویند که لابد می‌خواهید با آمریکا مذاکره کنید. خیر بحث مذاکره با آمریکا نیست بلکه بحث دیگری مطرح است.

* این را هم بگویم که ما از ابتدای سال ۹۷ که دولت اخیر آمریکا فشار شدید را بر مردم وارد آورد، وارد جنگ اقتصادی با ما شد. اشتباه تعبیر نکنیم. ما در این سه سال در تحریم نبودیم ما در محاصره و جنگ و تروریسم اقتصادی قرار داشتیم. عبارت‌ها و تعبیر‌ها را درست استخدام کنیم.

* قبلا تحریم هم داشتیم، اما جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی از سال ۹۷ توسط دولت اخیر آمریکا شروع شد. کشتی به کشتی و محموله به محموله را در دریا و هوا دنبال می‌کردند و ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی در برابر یک دولت قلدر قرار گرفته بودیم.

* تحریم‌ها بالاخره امروز یا فردا رفع می‌شود ولی برخی همه‌اش دنبال این‌اند که قهرمان رفع تحریم چه کسی است؛ اصلا شما قهرمان رفع تحریم‌ها!

*می‌گویند نگذارید فلانی قهرمان رفع تحریم‌ شود؛ این دولت قهرمان نشود و دولت بعد بشود؛

*  اصلا رییس‌جمهور و دولت قهرمان رفع تحریم‌ها نخواهند بود و ملت ایران هستند که قهرمان رفع تحریم‌ها هستند.

* بسیار مهم است که ما به اسم نقد قواعد بازی سیاسی را به هم نزنیم، به اسم نقد دولت، دنبال تطهیر آمریکا نباشیم، دنبال تبرئه دولت آمریکا نباشیم، این دولت جنایتکار است چرا می‌خواهید تبرئه کنید. دولت اخیر آمریکا دولتی جنایتکار و تروریست است یک عده‌ای مداوم دولت آمریکا را تطهیر می‌کنند و مجانی هم این کار را انجام می‌دهند من نمی‌دانم چرا این کار را می‌کنند.

* حالا برخی از رسانه‌های خارجی پول می‌گیرند و آمریکا را تطهیر می‌کنند، اما یک عده‌ای مجانی آمریکا را تطهیر می‌کنند. به خاطر اینکه به دولت صدمه بزنند به خاطر اینکه فضا را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده کنند. انتخابات ۱۴۰۰ هنوز مانده است. اشکالی ندارد برای انتخابات خودتان هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، اما ایجاد روحیه یاس در جامعه خیانت ملی است. یاس را در جامعه ترویج ندهید. بگذارید مردم واقعیت‌ها را لمس کنند و ببینند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه