ارسال به دیگران پرینت

جو بایدن چه نقشه ای برای ایرانی ها کشیده است؟

شب گذشته، در بخشی از سریال، حمیدرضا پگاه در جریان بازجویی از خبرنگار عربستانی، با اشاره به این موضوع که روزی «جو بایدن می خواست خانه امن ایرانی ها را ویران کند و ما اینجاییم که این اتفاق نیافتد»

جو بایدن چه نقشه ای برای ایرانی ها کشیده است؟

 در بخشی از سریال «خانه امن»، حمیدرضا پگاه در جریان بازجویی از خبرنگار عربستانی، با اشاره به این موضوع که روزی «جو بایدن می خواست خانه امن ایرانی ها را ویران کند و ما اینجاییم که این اتفاق نیافتد» به طرحی اشاره دارد که سال ها قبل بایدن، آن را برای ناامن کردن ایران طراحی و راه اندازی کرده است.

این شب ها سریال «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی از شبکه اول سیما پخش می شود و به عنوان یک اثر استراتژیک تولید شده در مرکز سیما فیلم رسانه ملی، تا الان توانسته مخاطبان زیادی را برای خود دست و پا کند.

سریالی در ژانر امنیتی- پلیسی که با موضوع حضور نیروهای تروریستی مانند داعش در ایران برای ترور و ایجاد ناامنی در کشور و از آن طرف به تصویر کشیدن تلاش شبانه روزی نیروهای اطلاعاتی ایران در خنثی کردن عملیات های پیچیده آن ها، سکانس های جذاب و پراسترسی را برای بینندگان تلویزیون به تصویر کشیده است.

شب گذشته، در بخشی از سریال، حمیدرضا پگاه در جریان بازجویی از خبرنگار عربستانی، با اشاره به این موضوع که روزی «جو بایدن می خواست خانه امن ایرانی ها را ویران کند و ما اینجاییم که این اتفاق نیافتد» به طرحی اشاره دارد که سال ها قبل بایدن، معاون اوباما آن را برای ناامن کردن ایران طراحی و راه اندازی می کند و در این سریال قبل از اینکه خبری از نامزدی بایدن برای ریاست جمهوری آمریکا به میان باشد، این موضوع به صورت هوشمندانه مطرح می شود.

تهیه کننده سریال «خانه امن» پیش تر در گفت وگویی علت نام گذاری این سریال را این گونه شرح می دهد: «ایده اصلی "خانه امن" به دلیل آن بود که «جوبایدن» معاون رئیس جمهور وقت امریکا "باراک اوباما"؛ پروژه نا امنی در ایران را مطرح کرد و طبیعتا همه‌ی ما مطلعیم که داعش برای شکستن محور مقاومت که همان لبنان، سوریه، عراق و ایران بود، طراحی و بوجود آمده و هیچ هدفی به غیر از ناامنی نداشته است.

آمریکا نمی‌خواست مستقیم وارد این ماجرا شود و به همین خاطر داعش را راه‌اندازی کرد. ماجرای اعراب و اسرائیل که الآن آشکارشده، همان خصومت‌هایی است که علیه ایران سازمان‌دهی شده بود. داعش پیاده‌نظام آمریکا و محصول حمایت اعراب و اسرائیل است.»

این اظهارنظر بایدن مربوط به دوران حضور در جایگاه معاون اولی دولت اوباما بوده و بهره گیری از این جمله مهم برای نامگذاری و خط داستان یک سریال، نشان دهنده هوشمندی عوامل سازنده سریال خانه امن است؛ اتفاقی که همزمان با روی کارآمدن جو بایدن در آمریکا می تواند ماهیت واقعی دولت های مختلف در آمریکا را آشکار کند.

احتمال تقویت داعش در دولت دموکرات ها/ جاسوسی و جنگ‌های نیابتی؛ رویکرد دولتمردان جدید آمریکا

برخی از کارشناسان سیاسی و حتی رسانه های وطنی مدت هاست که رسانه خود را به پایگاه انتخاباتی «جو بایدن» تبدیل کرده و به طور شفاف از روی کار آمدن بایدن اظهار خوشحالی می کنند. جهت یادآوری به آن کارشناسان؛ همان طور که در این سریال به آن اشاره شده «خراب کردن خانه امن ایرانی ها» تئوری امنیتی جو بایدن کاندیدای کنونی ریاست جمهوری آمریکا، معاون اسبق اوباما است.

او با مطرح کردن این تئوری مبنی بر ناامن کردن خانه امن ایرانیان با استفاده از ابزار داعش تلاشش را کرد که با رشادت های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش خنثی شد.

نشریه «فارین افرز» که در شورای روابط خارجی ایالات متحده آمریکا به صورت دو هفته یکبار تولید و منتشر می شود چندی پیش درباره سیاست های دموکرات ها در اداره حوزه سیاست خارجی نوشته بود که دموکرات ها معتقد به راه انداختن جنگ های نیابتی مانند درگیری ها در سوریه و یمن و همچنین استفاده از عناصر علاقه مند به آمریکا در کشور های غیر همسو با ایالات متحده هستند.

منظور فارین افرز از عناصر علاقه‌مند به آمریکا، در واقع جاسوس‌های مستقر در کشورهایی هستند که ایالات متحده در جنگ اطلاعاتی با آنها قرار دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه