ارسال به دیگران پرینت

۴ داروی مهم گیاهی تولید داخل برای بهبود کرونا چیست؟

کیانوش جهانپور روز دوشنبه افزود: هیچکدام از این داروها داروی درمان کووید۱۹ نیستند اما اثراتی برای بهبود علایم این بیماری داشته اند که باید مراحل بررسی بیشتر را طی کنند.

۴ داروی مهم گیاهی تولید داخل برای بهبود کرونا چیست؟

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: چهار فرآورده طبیعی با اجزای گیاهی برای بهبود علایم کووید۱۹ از کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو مصوبه گرفتند. دو مورد آن‌ها توانستند مجوز تولید موقت ۶ ماهه را اخذ کنند و دو داروی دیگر هنوز مجوز تولید نگرفته اند.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه افزود: هیچکدام از این داروها داروی درمان کووید۱۹ نیستند اما اثراتی برای بهبود علایم این بیماری داشته اند که باید مراحل بررسی بیشتر را طی کنند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( مارس ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

این بیماری هنوز هیچ داروی اختصاصی تایید شده ای ندارد اما از اثربخشی برخی داروهای ضد ویروس، ضد التهاب و افزایش دهنده سیستم ایمنی برای بهبود علایم این بیماری و کمک به درمان مبتلایان آن استفاده می شود. تعدادی از این داروها در پروتکل درمانی کرونا در ایران نیز تصویب شده است. پلاسمادرمانی و اکسیژن درمانی نیز از روش های مورد استفاده در درمان این بیماری است.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۵۰ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند.

وی گفت: اولین داروی گیاهی از این مجموعه یک اسپری دهانی با نام PHR ۱۶۰ است که حاوی ۶ اسانس گیاهی است و با توجه به نتایج کارآزمایی بالینی ارائه شده در صورت مصرف به بهبود عوارض ریوی کووید۱۹ شامل تنگی نفس، سرفه و اکسیژن رسانی شریانی کمک می کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: داروی دوم شربت موکوزیفت حاوی عصاره آبی میوه دو گیاه است که با توجه به مدارک کارآزمایی بالینی ارائه شده، در صورت مصرف به بهبود علایم خستگی و بی اشتهایی در بیماران مبتلا به کووید ١٩ کمک می کند، این دو دارو مجوز تولید موقت ۶ ماهه را دریافت کرده اند و وارد بازار شده اند.

جهانپور ادامه داد: فرآورده طبیعی دیگر یک شربت حاوی هفت جزء گیاهی است که هنوز نام آن تایید نشده اما بر اساس نتایج کارآزمایی بالینی ارائه شده، اعلام شده که در کاهش دوران بستری و بهبود هایپوکسی (کاهش اکسیژن رسانی به بدن) موثر است که مراحل بررسی آن در سازمان غذا و دارو ادامه دارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: چهارمین فرآورده طبیعی در این مجموعه یک شربت حاوی یک گیاه دارویی است که اسناد آن با نام آنوال اس در کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو در حال بررسی است و بر اساس نتایج کارآزمایی بالینی، اعلام شده که در بهبود برخی علایم بیماری کووید۱۹ موثر است.

وی گفت: هنوز هیچکدام از این داروها به عنوان داروهای تایید شده در درمان کرونا مطرح نیستند و به طور کلی در دنیا هنوز هیچ داروی اختصاصی برای درمان کرونا تایید نشده است.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      قیمت,داروی,کرونا,چند,است

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه