ارسال به دیگران پرینت

وزیر صمت بابت خودروهای بی کیفیت از مردم عذرخواهی کرد

او در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: «بابت خودروهای بی‌کیفیت از مردم عذرخواهی می‌کنم و شرمنده‌ایم که نتوانستیم برای مردم خودرو باکیفیت تولید کنیم.»

وزیر صمت بابت خودروهای بی کیفیت از مردم عذرخواهی کرد

همچنین علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت پنجشنبه گذشته و برای دومین بار از مردم بابت کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو عذرخواهی کرد و گفت که «در حوزه صنعت خودرو دچار عقب افتادگی هستیم و آن طور که باید در ساخت داخل پیش نرفته‌ایم، این رویه نتیجه تحریم‌هاست که نشان داد صنعت خودرو چقدر وابستگی به ارز دارد.»

او در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: «بابت خودروهای بی‌کیفیت از مردم عذرخواهی می‌کنم و شرمنده‌ایم که نتوانستیم برای مردم خودرو باکیفیت تولید کنیم.»

این انتقاد چند باره وزیر صمت از تولید خودرو نشان می‌دهد که شاید دولت در نظر دارد به دنبال کاهش قیمت کاذب خودروها در بازار، واردات خودرو را آزاد کند. موضوعی که سال‌ها پیش بارها توسط واردکنندگان خودرو مطرح شد.

هر چند که واردکنندگان خودرو درباره واردات خودرو بدون انتقال ارز 9 پیشنهاد را به مجلس ارائه دادند که با این وجود، فرضیه اشتباهی مبنی بر اینکه «در شرایط تحریم با واردات خودرو ارز از کشور خارج می‌شود» را ملغی می‌کند.

 

با آزادسازی قیمت خودروها شدیدا ارزان می‌شود

مهدی دادفر درباره مزایا آزادسازی واردات خودرو خطاب به دولت اظهار کرد: چنانچه دولت به آزادسازی واردات خودروهای خارجی رضایت دهد، در وهله نخست اجرای این طرح به نفع خودش و نه مردم و واردکنندگان تمام خواهد شد؛ چرا که با واردات خودرو عملا قیمت تمام خودروهای خارجی که حالا به بیش از سه میلیارد تومان رسیده بشدت کاهش خواهد یافت.

دادفر همچنین به میزان واردات خودرو اشاره کرد و گفت: اینکه برخی فکر می‌کنند با آزادسازی واردات خودرو 100 خودرو وارد وارد کشور می‌شود، چنین نیست. چنانچه واردات خودرو آزاد شود در وهله نخست تنها 10 تا 15 هزار خودرو وارد می‌شود.

حال باید دید که آیا علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت حریف تمام قد برخی مافیای خودرو خواهد شد؟ یا مافیای خودرو همان طرحی را که برای رضا رحمانی، وزیر پیشین صمت پیاده کردند را دوباره برای وزیر فعلی صمت اجرا خواهند کرد؟

او معتقد است: چنانچه با نرخ ارز فعلی واردات خودرو خارجی آزاد شود، قیمت خودروهای سه میلیارد تومانی، به کمتر از یک میلیارد تومان می‌رسد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه