ارسال به دیگران پرینت

ارمنستان | خواستار تحقیق درباره حضور نیروهای خارجی در قره باغ شد

نخست وزیر ارمنستان با بیان اینکه حضور نظامیان خارجی در قره باغ تهدیدی برای امنیت منطقه و بین الملل است، خواستار تحقیق در این زمینه شد.

ارمنستان   |  خواستار تحقیق درباره حضور نیروهای خارجی در قره باغ شد

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان امروز پس از آنکه نیروهای ارمنی قومی مدعی اسارت دو شبه نظامی سوری شدند، خواستار تحقیقات بین‌المللی در مورد حضور شبه نظامیان خارجی در قره باغ شد؛ این در حالی است که جمهوری آذربایجان بار‌ها حضور مبارزان خارجی در منطقه درگیری را رد کرده است.

بیش از یک ماه است که از زمان مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌گذرد، نبردی که تاکنون جان بیش از ۱۰۰۰ تن را گرفته است. این درگیری‌ها باعث تشدید نفوذ ترکیه، متحد آذربایجان در منطقه شوروی سابق شده است که روسیه آن را در حوزه نفوذ خود می‌داند. روسیه با ارمنستان پیمان دفاعی بسته است.

قره باغ کوهستانی به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان شناخته شده است، اما توسط ارمنی‌های قومی مدیریت می‌شود.

وزارت امور خارجه ارمنستان روز دوشنبه اعلام کرد ارتش در آخر هفته دومین مبارز سوری را اسیر کرده است.

نخست وزیر ارمنستان در حساب شخصی خود در فیسبوک تاکید کرد دخالت نظامیان خارجی، نه تنها تهدیدی برای امنیت قره باغ و ارمنستان بلکه همچنین برای امنیت بین‌المللی است و این موضوع باید به موضوع تحقیقات بین‌المللی تبدیل شود.

وزارت دفاع قومی قره باغ تحت کنترل ارامنه هم اعلام کرد که درگیری‌ها در امتداد قسمت شمال غربی خط مقدم رخ داده است. این سازمان مدعی شده که یک لشکر از نیرو‌های جمهوری آذربایجان را در نبرد‌های شدید دفع کرده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه