ارسال به دیگران پرینت

بیشتری خروج پول حقیقی از فملی و فولاد

دو غول بزرگ این گروه یعنی «فولاد» و «فملی» با بیشترین خروج پول حقیقی مواجه شد. به این ترتیب حقوقی‌ها درسهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی هفته اول آبان، ۶۳۱ میلیارد تومان خرید به ثبت رساندند. این رقم در سهام شرکت صنایع ملی مس ایران به ۵۱۶ میلیارد تومان رسید.

بیشتری خروج پول حقیقی از فملی و فولاد

نخستین هفته آبان ماه با افت ۸/ ۸ درصدی شاخص کل بورس تهران به پایان رسید و این نماگر به کمترین مقدار از اواخر بهار نزول کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در مجموع معاملات هفته منتهی به ۷ آبان ماه، گروه فلزات اساسی شاهد جابه‌جایی سهامی به ارزش هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان در مسیر حقیقی به حقوقی بود. دو غول بزرگ این گروه یعنی «فولاد» و «فملی» با بیشترین خروج پول حقیقی مواجه شد. به این ترتیب حقوقی‌ها درسهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی هفته اول آبان، ۶۳۱ میلیارد تومان خرید به ثبت رساندند. این رقم در سهام شرکت صنایع ملی مس ایران به ۵۱۶ میلیارد تومان رسید.

 هفته تماما منفی سهام در حالی رقم خورد که بازیگران حقوقی در کل ایام هفته در نقش خریدار ظاهر شدند و در مجموع شاهد جابه‌جایی سهامی به ارزش ۴هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان از سبد سهام حقیقی‌ها به پرتفوی بازیگران عمده بازار بودیم. در این میان نگاهی به عملکرد صنایع ۳۸ گانه بورسی حکایت از خالص فروش حقیقی‌ها در ۳۲ گروه در کنار توجه به ۴ صنعت بورسی دارد. از این رو در حالی سهامداران خرد بورس تهران به خروج از سهام بزرگ و عمدتا کامودیتی‌محور ادامه دادند که گروه‌های کوچک‌تر مورد اقبال حقیقی‌ها واقع شدند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه