ارسال به دیگران پرینت

آسیب شدید کرونا بر ریه ها| مصرف دخانیات و چاقی کرونا را تشدید می کند

تحقیقات دانشمندان پس از گذشت ۱۲ هفته (تقریبا ۳ ماه) نشان داد ریه‌های ۵۶ درصد از بهبود یافتگان هنوز هم از عوارض کرونا آسیب دیده است و ۳۹ درصد آن‌ها همچنان مشکل تنفسی دارند.

آسیب شدید کرونا بر ریه ها| مصرف دخانیات و چاقی کرونا را تشدید می کند

 

دانشمندان استرالیایی در تحقیقات خود بیمارانی که به کرونای شدید مبتلا شده و در بیمارستان بستری بودند را مورد مطالعه قرار دادند. شواهد نشان داد ۶ هفته پس از مرخص شدن این بیماران از بیمارستان، بیش از ۸۸ درصد از آن‌ها هنوز علائم آسیب ریوی را داشته‌اند. آزمایشات و سی‌تی اسکن این افراد نشان داد ریه‌های آن‌ها هنوز هم درگیر عوارض ابتلا به ویروس کرونا بوده است.

همچنین ۴۷ درصد این بیماران با گذشت بیش از ۶ هفته از بهبودی از مشکلات تنفسی و ناتوانی در دم و بازدم شکایت داشتند. تحقیقات دانشمندان پس از گذشت ۱۲ هفته (تقریبا ۳ ماه) نشان داد ریه‌های ۵۶ درصد از بهبود یافتگان هنوز هم از عوارض کرونا آسیب دیده است و ۳۹ درصد آن‌ها همچنان مشکل تنفسی دارند.

محققان تاکید دارند فرآیند ریکاوری بهبودیافتگان کووید ۱۹ هفته‌ها ادامه داشته و بسیاری از آن‌ها دچار آسیب‌های ریوی بلند مدت شده‌اند. با این حال، بدن این افراد در مسیر بهبودی قرار دارد، اما ضروری است افرادی که به کرونای شدید مبتلا می‌شوند در دوره ریکاوری و نقاهت تحت نظر پزشک و کادر درمانی قرار بگیرند.

میانگین سنی این بیماران ۶۱ سال بود و مردان ۶۰ درصد این جامعه آماری را تشکیل می‌دادند. بیش از ۵۰ درصد از این بیماران سابقه استعمال دخانیات داشتند و ۶۵ درصد آن‌ها از چاقی یا اضافه وزن رنج می‌بردند. این تحقیقات همچنین خط بطلانی بر تصور نادرست اجتماعی درباره مصونیت افراد سیگاری یا معتاد در برابر ویروس کرونا است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه