ارسال به دیگران پرینت

دکتر اکبر عالمی درگذشت

استاد اکبر عالمی از روزهای آغازین مهر ماه در بیمارستان بستری شده بود و با این که شرایط وی در روزهای اخیر بهتر توصیف شده بود، بامداد سه‌شنبه درگذشت.

دکتر اکبر عالمی درگذشت

مجری، منتقد و مستندساز، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بامداد سه شنبه ۲۲ مهرماه درگذشت.

به گزارش عصز ایران اکبر عالمی، مجری، منتقد و مستندساز در اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

اردشیر عالمی فرزند استاد با اعلام خبر درگذشت این هنرمند، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نوشت:

«پدر رفت، فقط پدر من نبود، پدر چند نسل ایران بود، تاثیر وجودش تا سال‌ها باقی خواهد ماند.» 

اردشیر عالمی اعلام کرده که زمان و شرایط برگزاری مراسم ترحیم به زودی اعلام خواهد شد.

استاد عالمی از روزهای آغازین مهر ماه در بیمارستان بستری شده بود و با این که شرایط وی در روزهای اخیر بهتر توصیف شده بود، بامداد سه‌شنبه درگذشت.

وی گفته بود: «هفته گذشته برای فیلمبرداری مستندی با سه نفر دیگر از همکارانم به یکی از بیمارستان‌های تهران رفته بودیم و اگر چه تمام موارد ضروری را رعایت کردیم با این حال هر چهار نفر به کرونا مبتلا شدیم.

در روزهای گذشته یادداشت «دکتر اکبر عالمی» کرونا گرفت؛ خدایا به سلامت دارَش به قلم کاوه معین‌فر را منتشر کرده بودیم که از جهت شناخت، تاثیرگذاری و اهمیت جایگاه استاد اکبر عالمی برای علاقمندان سودمند است. 

 

زندگی و فعالیت‌های استاد:
اکبر عالمی اصالتاً دامغانی است ولی به اقتضای شغل پدرش که دامپزشکی بود و به شهرهای مختلف سفر می‌کرد در سال ۱۳۲۴ در اهواز زاده شد و دوساله بود که به محله معصوم‌زاده دامغان و زادگاه پدری‌اش بازگشت. او به عشق سینما راهی تهران شد و رشته رادیو تلویزیون را در دانشکده هنرهای دراماتیک خواند و کارشناسی‌ارشد را در رشته سینما از دانشگاه تربیت مدرس گرفت سپس مدرک دکترای سینما را از کشور انگلیس اخذ کرد و به ایران بازگشت.

1145020_542

 

وی مدتی ریاست لابراتوار وزارت فرهنگ و آموزش عالی و مسئولیت لابراتوارهای سازمان صدا و سیما را عهده‌دار بوده‌است. عالمی در دهه ۷۰ مجری و کارشناس برنامه هنر هفتم بود که به عقیده بسیاری اثرگذارترین برنامه تلویزیون در رابطه با سینما بوده‌است.

وی به عنوان مجری‌کارشناس در برنامه سینما ماوراء نیز فعالیت داشته، همچنین عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی و نیز از اعضای انجمن مدرسان سینما است.

از فعالیت‌های هنری وی می‌توان به ساخت برنامه‌های هنری و فرهنگی تلویزیونی در زمینه سینما همراه با اجراهای حرفه‌ای و ماندگار و نقدهای تأثیرگذار فیلم، چند دهه تدریس در دانشگاه‌های هنر، مدیریت لابراتوارهای سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساخت حدود ۳۰ فیلم مستند برای صنایع داروسازی، پتروشیمی، نساجی و چوب به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی، عربی اشاره کرد.

 

IMG_20201013_092242_355

 

 

منبع : عصرایران

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه