ارسال به دیگران پرینت

دلار رکورد شکست| قیمت سکه بالا رفت

در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 294 هزار تومان، قیمت دلار 29 هزار و 400 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 13 میلیون 800 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 13میلیون و 300 هزار تومان است.

دلار رکورد شکست| قیمت سکه بالا رفت

در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۲۹۴ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان است.

 در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 294 هزار تومان، قیمت دلار 29 هزار و 400 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 13 میلیون 800 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 13میلیون و 300 هزار تومان است.

فعالان بازار، علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را افزایش چشم‌گیر قیمت ارز می‌دانند و می‌گویند: از روزهای گذشته تقاضا برای خرید طلای خام و سکه در بازار افزایش یافته و همین امر موجب افزایش حباب سکه شده است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 7 میلیون و 500 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 500 هزار تومان و سکه گرمی2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 294 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 708 هزار تومان و هر مثقال طلا 5میلیون و 600 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

در بازار ارز نیز قیمت دلار 29 هزار و 400 تومان، یورو 34هزار و 200 تومان و درهم امارات 8 هزار و 50 تومان اعلام شده است.

گفتنی است، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

ولی ظاهرا بازار از سیاست‌های بازارساز استقبال نکرد و همین امر سبب شد تا قیمت ارز در روزهای اخیر مدام رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند؛ در صرافی‌های بانکی نیز قیمت ارز به دنبال بازار آزاد درحال رکوردزنی است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل 33 هزار و 750 تومان و قیمت خرید یورو 33 هزار و 650 تومان تعیین شده است.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با ثبات نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل 28 هزار و 950 تومان و قیمت خرید دلار نیز 28 هزار و 850 تومان درج شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه