ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی وزارت کشور افغانستان:ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم با افغانستان همکاری کنند

«صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان به دنبال انتشار گزارش‌هایی در مورد افزایش تماس ایران و روسیه با گروه طالبان ضمن مصاحبه با «فرانس پرس» گفت: هیچ کشوری نباید با گروه‌هایی که دشمن افغانستان هستند، در تماس باشد.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان:ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم با افغانستان همکاری کنند

۵۵آنلاین :

این سخنان مسئول وزارت کشور افغانستان در حالی است که چندی قبل رسانه‌ها، گزارش‌هایی را در مورد انتقال سلاح‌های روسیه به گروه طالبان منتشر کردند.

در همین حال، یک مقام امنیتی افغانستان به خبرگزاری «فرانس پرس» گفته است که سلاح‌هایی در مناطق مرزی افغانستان با تاجیکستان از گروه طالبان مصادره شده است که تولید روسیه می‌باشند.

«جان نیکلسون» یک فرمانده بلندپایه نظامی آمریکا در افغانستان نیز به تازگی افزوده است، برداشت روسیه از تحولات افغانستان این است که گروه طالبان با گروه داعش در حالت جنگ قرار دارند و به همین علت با آنها همکاری می‌کند.

به گفته این فرمانده نظامی آمریکا، این تلاش روسیه بر پایه واقعیت‌ها نبوده، بلکه عاملی است که تلاش‌های دولت افغانستان و ناتو را ضعیف و درگیری‌ها در این کشور را بیشتر می‌کند.

در همین حال، یک فرمانده طالبان به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که حمایت روسیه به طالبان در حمله این گروه به قندوز و تصرف چند روزه این شهر از سوی طالبان تاثیر داشته است.

روسیه با آنکه از سوی برخی منابع امنیتی افغانستان متهم به انتقال سلاح به طالبان شده است، اما به طور رسمی از پشتیبان‌های ارتش افغانستان محسوب می‌شود.

روسیه از گسترش فعالیت داعش در افغانستان نگران است و از این رو، طی سال گذشته گزارش‌هایی در مورد تماس‌های این کشور با طالبان توسط رسانه‌ها منتشر شد.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه