ارسال به دیگران پرینت

320 تن ذخایر طلا در ایران

معاون صنایع و معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حال حاضر 320 تن ذخایر طلا در ایران قرار گرفته و با استفاده از نقشه‌های پهنه بندی و اکتشافات جدید امیدواریم این رقم به 400 تن برسد.

معاون صنایع و معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حال حاضر 320 تن ذخایر طلا در ایران قرار گرفته و با استفاده از نقشه‌های پهنه بندی و اکتشافات جدید امیدواریم این رقم به 400 تن برسد.

در مراسم افتتاح فاز توسعه تولید شمش طلا در شهرستان قروه استان کردستان و در بیستمین هفته از پویش «هر هفته الف-ب؛ ایران» اعلام شد ظرفیت تولید شمش طلا در کشوربه ۱۲ تن در سال رسید، یعنی ۱۴ برابر زمانی که در ابتدای دولت فعلی طلا تولید می شد.

خبرآنلاین در گزارشی نوشت در بیستمین هفته از پویش «هر هفته الف-ب؛ ایران» که به افتتاح طرحهای ملی و اشتغالزا در کشور اختصاص دارد، هفته گذشته فاز توسعه خط تولید شمش طلای ساری گونی قروه در شهرستان قروه به بهره برداری رسید. این خط تولید با ظرفیت تولید سالانه 2 تن شمش طلا، با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این طرح صنعتی که روز سه شنبه گذشته برگزار شد، رئیس جمهور دستور داد که در دو حوزه سنگهای قیمتی و زعفران، وزارت صنعت، معدن و تجارت کار و تلاش ویژه انجام دهد.

دکتر حسن روحانی با بیان اینکه توسعه معادن طلا در دو بخش اکتشاف و استخراج، با توجه به ارزآوری آن، اهمیت ویژه ای دارد، آمادگی دولت را برای سرمایه گذاری ویژه در معادن طلا مورد تاکید قرار داد و گفت: تولید طلا در کشور نسبت به سال 92 بیش از 14 برابر افزایش داشته و باید در سال پیش رو، به سمت یک تحول بزرگ در این عرصه گام برداریم.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش گفت: در رابطه با توسعه معادن طلا، هم برای اکتشاف وهم برای استخراج باید گفت که مساله طلا یک اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد یعنی همانطور که امروز معادن و پتروشیمی توانسته جای صادرات نفت را بگیرد گسترش معادن طلا و استخراج آنها می‌تواند به نوعی جایگزین ارز خارجی شود. کار بزرگی در این عرصه در کشور انجام می‌گیرد و اینجا به وزارت صنعت و معدن اعلام می‌کنم که دولت حاضر است برای معادن طلا، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام دهد و اگر امروز موفق شدیم نسبت به سال 92 تولید طلا را به افزایش 14 برابری برسانیم، در سال پیش رو هم حتما قادریم یک تحول بزرگ ایجاد کنیم.

او در ادامه گفت: به نظر من مساله فلز طلا و این معادن طلا با همه آنها متفاوت است. می‌تواند پشتوانه پول ما باشد، طلا می‌تواند در صنایع بسیار حساس کاربرد داشته باشد، بنابراین دولت آماده است در این زمینه تلاش و کمک بیشتری انجام دهد.

رئیس جمهور با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: همین‌جا اعلام می‌کنم که ما از لحاظ سرمایه گذاری لازم کمک خواهیم کرد، قاعدتا بخش خصوصی باید اینها را سرمایه‌گذاری کند و ما باید کمک کنیم در همه جهات که مردم بتوانند در این زمینه فعالیت مضاعفی را انجام بدهند.

سالانه 12 تن طلا تولید می کنیم

در این مراسم، معاون صنایع و معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان تولید شمش طلا در کشور با افزایش 14 برابری نسبت به سال 91 در حال حاضر به 12 تن در سال رسیده است.

داریوش اسماعیلی اظهار داشت: فلز طلا از ارزشمندترین فلزات است که به عنوان پشتوانه اوراق بهادار می‌تواند در ارزش آفرینی بسیاری داشته باشد. فلز طلا در صنایع مختلف مانند صنایع دفاعی, صنایع شیمیایی, پزشکی و هوا و فضا کاربرد بسیاری دارد و می‌تواند در سال جهش تولید در راستای توسعه اقتصادی کشور نقش بسیار مهمی داشته باشد.

اسماعیلی یادآور شد: کل تولید شمش طلا در ایران در سال 91 تنها 850 کیلوگرم بود و در پایان سال 98 توانستیم این میزان تولید را به 12 تن در سال برسانیم و شاهد افزایش 14 برابری تولید باشیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه

    توسعه