ارسال به دیگران پرینت

از وزیر بپرسید چرا همه مدارس باز شد | ستاد مبارزه با کرونا نگفت مدارس باز نشود

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما در پاسخ به اینکه چرا با همه مناطق زرد، قرمز و سبز برای بازگشایی مدارس یکسان برخورد شد، گفت: این سوالی است که باید وزیر محترم آموزش و پرورش پاسخ دهد ما اقدام ذاتی و وظیفه قانونی‌مان را برای بازگشایی مدارس انجام دادیم.

از وزیر بپرسید چرا همه مدارس باز شد | ستاد مبارزه با کرونا نگفت مدارس باز نشود

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما در پاسخ به اینکه چرا با همه مناطق زرد، قرمز و سبز برای بازگشایی مدارس یکسان برخورد شد، گفت: این سوالی است که باید وزیر محترم آموزش و پرورش پاسخ دهد ما اقدام ذاتی و وظیفه قانونی‌مان را برای بازگشایی مدارس انجام دادیم.

به گزارش روابط عمومی شبکه پنح سیما، مسعود ثقفی با حضور در برنامه یه روز تازه گفت: آموزش و پرورش وظیفه ذاتی بحث تعلیم و تربیت به صورت قانونی در ساعات مشخص را دارد. پس وظیفه ماست مدرسه را تشکیل بدهیم و این خدمات را ارائه بدهیم. اما به لحاظ شرایط خاصی که کرونا بر ما تحمیل کرده چاره‌ای نداشتیم که بخشی از این آموزش‌ها را غیرحضوری ارائه بدهیم. 

وی افزود: ما در آموزش و پرورش باید مباحث درسی را در اختیار بچه‌ها قرار بدهیم. ترجیح همه دست‌اندرکاران این است که این اتفاق حضوری رخ دهد و غیرحضوری کمتر می‌شود که این تعلیم و تربیت صحیح پیش رود چراکه ما فقط قرار نیست ریاضی، فیزیک، هندسه و حساب به دانش‌آموزان بیاموزیم و در کنار اینها قرار است تربیت جسمانی و روحانی هم ارائه بدهیم. پس با آموزش مجازی آن فرصت تربیت اجتماعی از ما گرفته می‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: شرایط خیلی بغرنج است و خیلی‌ها نگران این هستند که شاید پروتکل‌ها درون مدارس نتواند اجرایی شود و به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان در معرض خطراتی باشند و به واسطه ناقل بودن برای خانواده‌ها خطراتی داشته باشند، به همین دلیل آموزش و پرورش به واسطه اقدام قانونی خودش مدارس را باز کرد اما یک فرصتی در آموزش و پرورش وجود دارد به نام قانون شوراهای آموزش و پرورش؛ ما در مدرسه چندین شورای قانونی داریم. شاید این فرصتی که الان ایجاد شده تا از ظرفیت شوراها استفاده کنیم بی‌نظیر است. 

وی افزود: این شوراها قبلا هم وجود داشتند اما ظرفیت بزرگی بود که تاکنون نادیده گرفته می‌شد به نظرم کرونا ظرفیت ایجاد کرده که به کاربرد اینها بیشتر بپردازیم و تصمیم را براساس هر مدرسه به شورا بدهیم! اینکه مدارس حضوری یا غیرحضوری باشد؛ تصویب شد که حضوری باشد اما شورای مدرسه با توجه به دغدغه‌های خاص آن مدرسه و مشاهداتش می‌تواند تصمیم دیگری به صورت قانونی بگیرد.

ثقفی ادامه داد: بیینید مثلا آنهایی که دسترسی به سیستم‌های الکترونیک جدید را ندارد چه باید بکنند؟ ما گفتیم کسانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند و نمی‌توانند از شاد استفاده کنند به تلویزیون مراجعه کنند. اما برخی هستند که حتی ممکن است که تلویزیون هم نداشته باشند پس باید آنها بیایند در مدرسه آموزش یابند. از این اتفاقی که افتاده باید استفاده کنیم و اجازه بدیم شوراهای مدرسه درست تصمیم بگیرند.

ثقفی در پاسخ به مجری برنامه که از او پرسید با این شرایط چرا وزیر گفت برای مناطق قرمز، سبز و زرد آموزش فرق دارد اما الان با همه یکسان برخورد شده است؛ افزود: ببینید تقسیم وظایف در نظام وجود دارد آموزش و پرورش وظایف بازگشایی مدارس است و ستادی تشکیل شده ستاد مقابله با کرونا که می‌تواند بگوید تعطیل کنید. ستاد ملی کرونا هر تصمیمی بگیرد مطیع هستیم اما باید آنها تصمیم‌گیری کنند. درباره آن گفته وزیر هم خود وزیر محترم باید پاسخ بدهند ولی اصل این است که تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است. این توقع که همه برنامه‌ریزی را درباره همه مسایل آموزش و پرورش انجام بدهد توقع به جایی نیست.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان با اشاره به اینکه فرزند مدرسه‌ای دارد خاطرنشان کرد: من آموزش مجازی و حضوری را در کنار هم می‌پذیرم.

برنامه یه روز تازه که کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه