ارسال به دیگران پرینت

داماد وزیر با شلوارک آبی در تورنتو دیده شد

تصاویر این متهم اقتصادی که داماد وزیر سابق صمت هم هست، نشان می‌دهد که او تحت رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار دارد. این خبرگزاری با اعلام اینکه اقدامات مربوط به استرداد علی‌اشرف ریاحی در حال انجام است، وعده داده که به‌زودی اطلاعات بیشتری از این متهم فراری منتشر می‌شود.

داماد وزیر با شلوارک آبی در تورنتو دیده شد

 

بنابر آنچه باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیما در توضیح تصویر منتشر شده اعلام کرد، انتشار تصاویر این متهم اقتصادی که داماد وزیر سابق صمت  هم هست، نشان می‌دهد که او تحت رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار دارد. این خبرگزاری با اعلام اینکه اقدامات مربوط به استرداد علی‌اشرف ریاحی در حال انجام است، وعده داده که به‌زودی اطلاعات بیشتری از این متهم فراری منتشر می‌شود.

علی اشرف ریاحی داماد وزیر سابق پیدا شد. او با پولوشرتی مشکی، شلوارکی به‌رنگ آبی آسمانی و ماسکی مشکی در یکی از خیابان‌های تورنتوی کانادا مشغول قدم زدن بود که تصویر او ثبت و در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر شد.

هرچند پیش از این تصاویری مشابه از متهمان اقتصادی چون محمودرضا خاوری، متهم ردیف اول پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی بانک ملی از گوشه و کنار کانادا منتشر شده اما جز تصاویرشان، دسترسی بیشتری به آنها نیست.

اما علی‌اشرف ریاحی یکی از متهمان پرونده اختلاس پتروشیمی است؛ پرونده‌ای که با رقم ۶ میلیارد یورویی از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اختلاس‌های کشور یاد می‌شود. داماد محمدرضا نعمت‌زاده در این پرونده به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع متهم است.

علی‌اشرف ریاحی همسر زینب نعمت‌زاده، دختر محمدرضا نعمت‌زاده است. او پس از شرکت در ۹ جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده پتروشیمی متواری شد. خبری که اولین‌بار از سوی قاضی مسعودی‌مقام، رییس مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی اعلام و مشخص شد که وقتی ریاحی را برای شرکت در دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده دعوت می‌کنند، از فرار او با خبر شده و درمی‌یابند او متواری شده است.

همان زمان اخباری منتشر شد که گواه از آن داشت که داماد وزیر سابق صنعت همسرش زینب نعمت‌زاده و فرزندشان را از کشور خارج کرده اما خود به‌دلیل ممنوع‌الخروجی موفق به خروج از کشور نشده و داخل کشور متواری است؛ خبری که چندی بعد و با اعلام اینکه علی‌اشرف ریاحی با استفاده از گذرنامه فردی دیگر از کشور خارج شده، تغییر کرد.

مدتی بعد از اخبار جنجالی خروج ریاحی از کشور اما او که فرار را بر قرار ترجیح داده بود، تصمیم گرفت به‌جای حضور در دادگاه و ارایه دفاعیاتش در گفت‌وگویی تصویری با بخش فارسی بی‌بی‌سی مستقر در لندن، به موضوعات مطرح شده در دادگاه پاسخ دهد.

ریاحی در این گفت‌وگو اظهارات دادگاه را «کذب» خواند و گفت که پس از اینکه در ۹ جلسه دادگاه حضور یافته، به این نتیجه رسیده که حکم دادگاه از قبل نوشته شده و تحقیقات مربوط به این پرونده به درستی انجام نمی‌شود. این متهم اقتصادی فراری مدعی است که وکلای پرونده همچون او معتقدند که این پرونده روند یک پرونده اقتصادی را طی نمی‌کند و قاضی پرونده آن را سیاسی- امنیتی کرده است.

درنهایت اما با برگزاری ۱۷ جلسه دادگاه، رسیدگی به پرونده اختلاس پتروشیمی در غیاب ریاحی به پایان رسید و رای آن به زودی صادر می‌شود. حالا باتوجه به پیدا شدن علی‌اشرف ریاحی اما باید منتظر ماند و دید که او به کشور بازگردانده می‌شود و درصورت بازگشتش سرنوشت پرونده او به چه صورت خواهد بود. 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه