ارسال به دیگران پرینت

علائم جدید کرونا چیست؟ | آدامس جویدن تاثیر ناچیزی در ابتلا به کرونا دارد

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: از یکی دو ماه پیش جهشی در کروموزم ویروس کرونا ایجاد شده، به طوری که قدرت انتقال این ویروس 3 تا 9 برابر افزایش داشته است.

علائم جدید کرونا چیست؟ | آدامس جویدن تاثیر ناچیزی در ابتلا به کرونا دارد

مسعود مردانی تصریح کرد: علائم تنفسی مانند سرفه، تب، تنگی نفس و خلط نشانه‌های ابتلای ریوی به کروناست. همچنین در تابستان مواردی که از بیماری دیده می‌شود و شایع شده و به صورت عمده در کودکان و جوانان دیده می‌شود ممکن است با علائم بی‌اشتهایی، اسهال، استفراغ، درد شکم و تهوع افراد مراجعه کنند که این موارد علائم ابتلا به فرم گوارشی کروناست.

به گفته وی، وقتی دهان شما مرطوب شود، خود به خود باعث می‌شود ویروس به راحتی انتقال پیدا نکند و برای همین نیز توصیه می‌شود افراد از آب نمک معمولی و غرغره کردن آن استفاده کنند.

مردانی اضافه کرد: البته باید گفت این دلیلی نمی‌شود تا افراد از شستن دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خودداری کنند و بگویند مثلا روزی 10 عدد آدامس می‌خوریم و به این ویروس مبتلا نمی‌شویم؛ آدامس جویدن تأثیر ناچیزی دارد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: اگر محل سربسته راه تهویه به بیرون از فضا داشته باشد،امکان انتقال بسیار کم می‌شود و در غیر این صورت احتمال انتقال بیشتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: بنابراین اگر افرادی که دارای علائم هستند وارد این فضا نشوند احتمال انتقال به حداقل می‌رسد اما اگر فردی دارای علائم وارد این محیط شود می‌تواند محیط را آلوده کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه