ارسال به دیگران پرینت

چرا به شورای شهری ها رای دادیم؟ | تغییر نام خیابان ها مهمترین کار شورا!

محمد علیخانی، فعال چپ و عضو شورای شهر تهران طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه همشهری توضیحاتی را در توجیه اقدام شورای شهر برای نامگذاری یکی از خیابان های تهران به نام مرحوم بازرگان و انتقادات از این اقدام ارائه کرده است.

چرا به شورای شهری ها رای دادیم؟ | تغییر نام خیابان ها مهمترین کار شورا!

او در بخشی از یادداشت خود نوشته است: "شورای شهر چون با انتخابات و آن هم با رأی بی‌سابقه شهروندان روی کار آمده است؛ یعنی نمایندگی ساکنان شهر را بر عهده دارد و مجری منویات آنان نیز هست. شورای شهر پاره‌ای جداافتاده از خواست و اراده مردم یا ضوابط قانونی نیست که بخواهیم تصمیمات آن را امری انتزاعی و متعارض با خواست مردم بدانیم و اختیار آن را حتی در حد نامگذاری زیر سؤال ببریم".[5]

*آقای علیخانی حکما در جریان هستند که رأی مردم کم باشد یا بیسابقه اما پشتوانه و تعهد مهمتری برای منتخبین وجود دارد و آن قانون است.

از طرفی روا نبود یک عضو شورای شهر تهران اینطور صریح اقدام به تحمیق عمومی کند و رأی مردم تهران به اعضای شورای شهر را تفسیر به "درخواست ناکارآمدی و لزوم اقدامات مجلس آرا" کند!

واقعا مردم تهران به شورای شهر رأی دادند تا به جای کارآمدی و تسهیل زندگی و بهتر شدن تهران؛ شاهد اسم و فامیل بازی آقایان باشند؟!

قصه پر غصه شهرداران پر حاشیه و ناکارآمد و بازنشسته و دوچرخه سوار هم که بماند...

قابل تأمل آنکه آقای علیخانی گویا اهل مطالعه تاریخ هم نیست و نمی داند همه آنهایی که رأی مردم را مجوز ناکارآمدی و عمل به شهوات سیاسی خود دانستند؛ اعم از چپ یا راست اما سر از ناکجا درآوردند و به زباله دادن تاریخ پیوستند.

البته حکما برای شورای شهر تهران با کارنامه ای مشحون از ناکارآمدی و دنبال‌گیری شهوات سیاسی اصلاح طلبان به جای کارآمدی جهادگرانه! دیگر دیر شده است... ولی منتخبان فرایندهای مردمسالار باید امانت مردم را به درستی ادا کنند و با تأکید بر کارآمدی در تمام عرصه ها حافظ رأی مردم باشند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه