ارسال به دیگران پرینت

ضرورت اصلاح قانون مقابله با زمین‌خواری از زبان یک عضو کمیسیون کشاورزی

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در زمینه زمین‌خواری، جنگل‌خواری و کوه‌خواری نیازمند قانون جامع و مانع هستیم. قانونی که هم جلوی زمین‌خواران را بگیرد و هم به روستائیان کمک کند.

ضرورت اصلاح قانون مقابله با زمین‌خواری از زبان یک عضو کمیسیون کشاورزی

حجت الاسلام محمد سبزی  در مورد زمین‌خواری و جنگل‌خواری و قوانین موجود برای مقابله با آن گفت: متاسفانه سیستم ما در این زمینه نسخه‌پیچی برای کل کشور است. قانون‌های کلی ما که به ظاهر مانع زمین‌خواری می‌شود، در بسیاری موارد کشاورزان و روستائیان را متضرر کرده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: عده‌ای فرصت‌طلب در شمال کشور و شمال تهران زمین‌ها را تصاحب کرده و در آن ساخت و ساز می‌کنند. این افراد در موارد بسیاری موجب تخریب جنگل می‌شوند. به نظرم باید تیغ بازدازندگی قانون برای این افراد را تیزتر کنیم البته رئیس قوه قضائیه هم اخیرا به این موضوع اشاره کردند.

سبزی با بیان اینکه «قانون مقابله با زمین‌خواری‌ و جنگل‌خواری باید دقیق و جزئی باشد» گفت: بعضا مشاهده شده است که به بهانه اراضی ملی و منابع طبیعی، دست کشاورز را می‌بندند. در ساوه و زرندیه مردم از این موضوع ناراحت هستند. هم‌اکنون منابع طبیعی حریم خاصی را مشخص کرده و گفته که از آن حریم به بعد کسی حق کشاورزی ندارد. حتی در چند مورد درخت‌های کشاورزان تخریب شده است.

نماینده مردم ساوه در مجلس با بیان اینکه قوانین حوزه زمین‌خواری نادقیق است، گفت: قوانین بر اساس نقشه‌های هوایی سال ۴۲ است. مردم در دردسر هستند. من در کمیسیون کشاورزی پیگیر این موضوع هستم. فعلا دو استان قم و کرمانشاه کمی به روز رسانی شده و بر اساس نقشه هوایی سال ۶۵ بررسی شده است. قرار بر این است که یکی از دستورهای کمیسیون کشاورزی مجلس مسئله زمین‌خواری باشد.

سبزی در پایان تأکید کرد: باید قانونی نوشت که صاحبان پول نتوانند به جنگل، کوه و سایر اراضی ملی دست درازی کنند. در عین حال این قانون نباید جلوی کشاورزان و روستائیان را برای آباد کردن زمین‌های بایر بگیرد. قانون باید جامع و مانع باشد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه