ارسال به دیگران پرینت

کرونا | بیشتر از واکسن کرونا نگران نحوه توزیع آن هستیم

تدروس آدهانوم ضمن ابراز خرسندی از نتایج مثبت واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد تصریح کرد: ما بیشتر از تولید واکسن، نگران نحوه توزیع آن هستیم.

کرونا |  بیشتر از واکسن کرونا نگران نحوه توزیع آن هستیم

کرونا | سازمان جهانی بهداشت 

ویروس کرونا از لحظه ظهورش تاکنون افراد زیادی را مبتلا کرده و بسیاری هم را به کام مرگ برده است. در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و همچنان دانشمندان با وجود تلاش‌های بسیار هنوز نتوانسته‌اند راه درمانی برای آن بیابند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت تاکنون ۲۳ کاندید واکسن کرونا از کشور‌های مختلف جهان به تایید این سازمان رسیده‌اندکه در این میان واکسن دانشگاه آکسفورد پیشتاز بوده است. روز گذشته این دانشگاه از موفقیت آمیز بودن آزمایش‌های اسن واکسن خبر داد؛ و حالا تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت ضمن استقبال و ابراز خرسندی از این اتفاق گفت: نتایج اولیه واکسن دانشگاه آکسفورد خبر خوبی است، اما نباید چندان به کشف واکسن دل خوش کنیم.

او تاکید کرد: ما نباید منتظر واکسن کرونا باشیم، دولت‌ها باید اقدامات لازم را برای حفظ جان مردم انجام دهند.

مایک رایان مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت ضمن استقبال از نتایج مثبت واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد تصریح کرد: این واکسن پاسخ ایمنی خوبی را در داوطلبان ایجاد کرده است.

رایان افزود: ما به همکاران خود به خاطر پیشرفتی که داشته‌اند، تبریک می‌گوییم. این نتیجه مثبتی است، اما برای دستیابی به ایمنی کامل مسیری طولانی در پیش داریم. در حال حاضر ۲۳ واکسن بالقوه در حال توسعه وجود دارد که سه مورد از آن‌ها در دست بررسی دانشمندان قرار دارد.

آدهانوم و رایان با انتقاد از عملکرد سران برخی از کشور‌ها در خصوص تولید و توزیع واکسن کرونا گفت: سیاستمداران باید متعهد به توزیع عادلانه واکسن‌های کووید ۱۹ باشند، آن‌ها الگوی نگران کننده‌ای را برای این منظور در نظر گرفته‌اند.

رایان هشدار داد حتی اگر واکسنی هم در دسترس باشد باز هم مسئله اصلی توزیع عادلانه آن است. در حال حاضر هیچ مکانیسمی وجود ندارد که بتواند واکسن را برای همه در کره زمین تهیه کند. ما می‌خواهیم اولویت بندی کنیم که چه کسی در ابتدا واکسن را دریافت کند، ما برای بهترین استفاده از واکسن‌ها باید سیاست‌ها و اولویت‌ها را تغییر دهیم.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز نگرانی از سرعت بالای شیوع ویروس کرونا در جهان به‌ویژه در کشور‌های آفریقایی گفت: در حال حاضر این بیماری با سرعت غیر قابل وصفی در حال گسترش است و روزانه هزاران نفر در جهان به این ویروس مبتلا می‌شوند و افراد زیادی همچنان جان خود را از دست می‌دهند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه