ارسال به دیگران پرینت

نتایج «امیدبخش» واکسن آکسفورد برای مقابله با کرونا

مجله پزشکی «د لاست» گزارش داد، داده‌های اولیه در مورد آزمایش یک واکسن ویروس کرونا که دانشگاه آکسفورد ساخته است هفته آینده منتشر خواهد شد. بر اساس این گزارش، نتایج این آزمایش‌ها امیدبخش بوده‌اند.

نتایج «امیدبخش» واکسن آکسفورد برای مقابله با کرونا

مرحله اول آزمایش‌ها نشان می‌دهد که واکسن روی افرادی که آزمایش‌شده‌اند به‌خوبی جواب داده است.


 به نقل از «ایندیپندنت»، مجله پزشکی «د لاست» داده‌های اولیه در مورد آزمایش یک واکسن ویروس کرونا که دانشگاه آکسفورد ساخته است هفته آینده منتشر خواهد شد. بر اساس این گزارش، نتایج این آزمایش‌ها امیدبخش بوده‌اند.

ساخت واکسن برای مبارزه با ویروس برای حفاظت از قشر آسیب‌پذیر و ایجاد ایمنی در میان جوامع، به‌عنوان اصلی‌ترین راه برگشت به زندگی قبل از زمان همه‌گیری موردتوجه بوده است.

حالا به نظر می‌رسد محققان دانشگاه آکسفورد، یکی از نامزدهای اصلی ساخت واکسن ماندگار، از اولین آزمایش‌های خود به نتایجی قابل‌توجه دست‌یافته‌اند.

به گزارش دیلی تلگراف، گرچه کاملاً قطعی است که واکسن به مرحله نهایی نرسیده است، اما آن‌طور که معلوم است مرحله اول آزمایش‌ها نشان می‌دهد که واکسن روی افرادی که آزمایش‌شده‌اند به‌خوبی جواب داده است.

آن‌طور که از گزارش‌ها مشهود است، نمونه‌‌گیری از خون نشان می‌دهد که هم پادتن و هم سلول‌-تی (از سلول‌های دستگاه ایمنی بدن) لازم برای از بین بردن ویروس در خون تشکیل‌شده‌اند.

این واکسن آزمایشی هم‌اکنون به‌صورت انبوه وارد فاز سوم آزمایش‌های انسانی شده تا معلوم شود می‌تواند در مقابل کویید-۱۹ از خود مقاومت نشان دهد یا نه. اما ازآنجاکه محققان هنوز نتایج رسمی فاز اول را گزارش نکرده‌اند، معلوم نیست این واکسن به‌اندازه لازم ایمنی داشته باشد.

یک سخنگوی مجله «د لوسنت» گفته است «انتظار داریم این گزارش که آخرین مراحل تهیه را می‌گذراند، روز دوشنبه ۲۰ جولای منتشر شود.»

بیش از ۱۰۰ واکسن کویید-۱۹ در سراسر جهان در دست ‌ساخت و آزمایش هستند. این ویروس صدها هزار نفر را به کام مرگ کشانده و اقتصاد جهان را فلج کرده است.

اما دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی ماه گذشته گفت که واکسن آکسفورد که با همکاری با شرکت داروسازی آسترازنکا ساخته می‌شود، احتمالاً پیشرفته‌ترین به لحاظ تولید خواهد بود.

در گوشه دیگر جهان، محققان آمریکایی گزارش می‌کنند که واکسن آزمایشی شرکت مدرنا رسماً ایمنی خود را به اثبات رسانده و در مطالعات اولیه روی تمام ۴۵ داوطلب نتیجه مثبتی از خود نشان داده است.

شرکت مدرنا فاز دوم آزمایش‌های خود را در ماه می آغاز کرد و انتظار می‌رود روز ۲۷ جولای وارد فاز سوم شود.

 

منبع : انتخاب

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه