ارسال به دیگران پرینت

7 عیب پژو 207

پژو 207 خودرویی است که اگرچه نام متفاوتی با پژو 206 دارد اما تفاوت چندانی با این خودرو نداشته و درواقع فیس‌لیفتی از آن به شمار می‌رود.

7 عیب پژو 207

 

پژو 207 خودرویی است که اگرچه نام متفاوتی با پژو 206 دارد اما تفاوت چندانی با این خودرو نداشته و درواقع فیس‌لیفتی از آن به شمار می‌رود. با خروج ناگهانی شرکت پژو از ایران می‌توان گفت که این خودرو تنها نام این شرکت را یدک می‌کشد و قطعات به‌کاررفته در آن بیشتر یک هویت چینی به آن بخشیده است تا یک هویت فرانسوی! یک جستجوی ساده نشان می‌دهد که میان 207 ایرانی و 207 فرانسوی تفاوت از زمین تا آسمان است. بااین‌حال به دلیل ظاهر اسپرت و امکانات رفاهی به‌کاررفته در آن که در بیشتر خودروهای ملی وجود ندارد، طرفداران این خودرو کم نبوده و بازار فروش آن از رونق نسبتا خوبی برخوردار است. در این مقاله سعی داریم تا با بررسی معایب پژو 207 چشمان شما را در هنگام خرید این خودرو بازتر کنیم.

استفاده از مواد بی‌کیفیت، نخستین ایراد این خودروی ملی

متاسفانه در کشور ما با وجود افزایش روزافزون قیمت خودرو، کیفیت خودروها همچنان درجا زده و قدمی در راه پیشرفت برنداشته‌اند. پژو 207 نیز از این قاعده مستثنا نبوده و حتی کیفیت قطعات در قسمت‌های مهمی همچون جعبه‌دنده نیز چنگی به دل نمی‌زند. این موضوع سبب شده که گیربکس نتواند به خوبی عمل کرده و راننده را آزرده‌خاطر می‌کند. کیفیت پایین قطعات در داخل کابین نیز باعث شده که سرنشینان حس خوبی از نشستن بر روی صندلی‌های پژو 207 نداشته و در یک مسیر طولانی احساس خستگی و کوفتگی داشته باشند. همچنین باوجوداینکه نام این خودرو در کنار خودروهایی همچون رنو ساندرو آورده می‌شود، کیفیت مواد استفاده‌شده در ساخت داشبورد بسیار پایین است. همچنین عایق‌بندی نامناسب اتاق باعث می‌شود که پس از مدتی استفاده از خودرو، سروصداهای داخل اتاق افزایش یافته و حتی آزاردهنده شود.

فضای داخلی ناکافی، دومین ایراد پژو 207

یکی از شکایت‌های دائمی سرنشینان پژو 207 به‌ویژه در قسمت عقب کمبود فضا در قسمت سر و پاها است. این مشکل که در اولین نسل خودروهای پژو در این کلاس وجود داشته و تاکنون نیز برطرف نشده است، یکی از ایرادهای اساسی واردشده به این خودرو است.

جعبه‌دنده، سومین اشکال این خودروی هاچ‌بک

همان‌طور که گفته شد، مواد به‌کاررفته برای ساخت جعبه‌دنده پژو 207 با کیفیت نیستند و این موضوع باعث شده که عملکرد این بخش دچار اختلال شود. این اختلال در دنده‌های سنگین مشهودتر بوده و حتی تا جایی پیش رفته که هنگام قرار دادن دنده در حالت عقب یا دنده معکوس، اتاق خودرو متحمل ضربه می‌شود. در بهترین حالت این کیفیت پایین تنها منجر به تولید صداهای آزاردهنده خواهد شد. همچنین عملکرد تاخیری جعبه‌دنده در پژو 207 که در تیپ ترونیک و دنده‌های سنگین مشهودتر است، یکی دیگر از تحفه‌هایی است که خودروساز ایرانی با این خودرو برای شما به ارمغان آورده است.

خدمات پس از فروش، چهارمین مشکل پژو 207

امکانات رفاهی پژو 207 یکی از قسمت‌هایی است که به‌عنوان نشان افتخار ایران‌خودرو در این ماشین شناخته می‌شود. بااین‌حال اگر یکی از این امکانات مانند صفحه‌نمایش یا کروز کنترل خراب شده یا دچار مشکل شد، بهتر است که دنبال تعمیر یا جایگزینی آن نروید! زیرا ایران‌خودرو تنها تعهد خود را تا قسمت جایگذاری این امکانات در نسخه صفر پژو 207 عمل کرده و برای تعمیر یا جایگزینی آن‌ها برنامه‌ای ندارد. بنابراین ممکن است که دوندگی‌های شما در این راه بی‌نتیجه بماند. در مورد سایر قطعات این خودرو، ذکر این نکته لازم است که هرچند ممکن است به راحتی بتوانید قطعه مورد نیاز خود را در نمایندگی‌ها یا تعمیرگاه‌های مجاز پیدا کنید، برای داشتن آن باید هزینه واقعا زیادی بپردازید.

تجربه سواری، پنجمین ایراد پژو 207

یکی از ایرادات اصلی که تقریبا می‌توان به همه خودروهای ملی وارد کرد، نیاز به تعویض قطعات در هنگام خرید نسخه صفر کیلومتر است. پژو 207 نیز با داشتن ترکیبی از یک سیستم تعلیق خشک و بی‌کیفیت و لاستیک‌های ایرانی سواری نه چندان لذت بخشی را برای همه سرنشینان به‌ویژه سرنشینان عقب به همراه آورده است. سیستم تعلیق این خودرو این توانایی را دارد که به خوبی همه ناهمواری‌های جاده را به اتاق منتقل کرده و بیشترین میزان ناراحتی را برای سرنشینان ایجاد کند! هرچند که گفته می‌شود که استهلاک فنرهای عقب در خودروهای کارکرده می‌تواند تا حدی این مشکل را برطرف کند. اما نکته این جا است که در خودروی نو شما نارضایتی را به دوش خواهید کشید به امید این که روزی بهتر خواهد شد .

ایمنی تایید نشده، ششمین ایراد پژو 207

یکی از ایرادات اساسی خودروهای ملی شرکت نکردن آن‌ها در آزمون‌های ایمنی معتبر است که سبب شده کیفیت این بخش از آن‌ها همواره مورد سوال واقع شود. پژو 207 نیز تنها به چهار ستاره ایمنی که پژو 206 در تست‌های یوروانکپ کسب کرده، تکیه دارد. بااین‌حال با در نظر گرفتن کیفیت قطعات به‌کاررفته در این خودرو، به نظر می‌رسد که اگر پژو 207 در این تست‌ها شرکت کند، نمی‌تواند چنین موفقیتی را به دست آورد.

قیمت بالا، آخرین و اساسی‌ترین ایراد پژو 207

یکی از دلایل اساسی در ریزش طرفداران این خودروی هاچ‌بک عدم تناسب میان قیمت و کیفیت قطعات به‌کاررفته در آن است. همان‌طور که گفته شد بیشتر قطعات به کار گرفته شده در پژو 207 چینی بوده و کیفیت خوبی ندارند. بااین‌حال قیمت این خودرو همراه با موج افزایش قیمت خودرو در کشور ما روزبه‌روز بیشتر می‌شود. ازاین‌رو خریداران این خودرو که بیشتر آنان را بانوان جوان تشکیل می‌دهند، ترجیح داده‌اند که پول خود را صرف خرید رقبای هم‌قیمت اما باکیفیت‌تر پژو 207 کنند.

جمع‌بندی

این نسل از هاچ‌بک‌های پژو در بدو ورود خود به بازار ایران توانستند بازار خوبی را برای خود دست‌وپا کرده و جایگاه مناسبی را در بازار خودروی ایران به دست آورند. بااین‌حال تحریم‌های اعمال‌شده که خروج کمپانی پژو از بازار ایران را به دنبال داشت، سبب شد که خودروسازان ایرانی برای حفظ این بازار پررونق به استفاده از قطعات چینی در قسمت‌های مختلف محصولات پژو روی آورده و تنها نامی از این شرکت خوش‌نام را برای خود نگه دارند. پژو 207 حاصل تلاش مهندسان ایران‌خودرو برای ایجاد تنوع در این نسل از خودروهای محبوب ایرانیان است که وقتی به بطن آن فرو می‌روید، چندان راضی‌کننده نیست. در این نارضایتی البته حضور پر قدرت رقبای چینی نیز بی تاثیر نبوده اند.

منبع: (پژو 207) hamrah-mechanic.com/carprice/irankhodro/peugeut207

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه