ارسال به دیگران پرینت

کلینیک سینا اطهر | فرضیه جدید در انفجار کلینیک سینا اطهر

رئیس شورای شهر تهران فرضیه جدیدی در انفجار کلینیک سینا اطهر را مطرح کرد.

کلینیک سینا اطهر  | فرضیه جدید در انفجار کلینیک سینا اطهر

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حادثه ساختمان کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی تهران گفت: طی سال 94 به این ساختمان دستورالعمل آتشنشانی داده شده و در سال 96 مجددا اخطار از سوی سازمان آتش نشانی داده شده که اجرای این دستورالعمل انجام نگرفته است همچنین برای بار سوم  در سال 97 از سوی منطقه اخطار گرفته که نهایتا در سال 98 کار خود را شروع کرده است.

او افزود: در سال 98 گویا سیستم اعلام حریق در این ساختمان نصب شده ولی سیستم اطفا حریقش در حال نصب بوده که تکمیل نشده بود اما پیشرفت داشته است.

هاشمی تصریح کرد: در این ساختمان انبار غیر اصولی در ورودی برای کپسول اکسیژن درست کرده بودند و به نظر می آید با توجه به اینکه این کپسول ها روز به روز گران تر می شود مقداری بیش از اندازه کپسول انبار کرده اند و سیستم برق این انبار غیر استاندارد بوده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: سازمان آتش نشانی هنوز به طور کامل تائید نکرده است ولی گویا از سیستم برق غیر استاندارد آتش سوزی شروع می شود و کپسول وقتی داغ می شود، منفجر خواهد شد.

او با اشاره به ساختمان های نا ایمن پایتخت گفت: شهرداری بازدید به عمل می آورد و از همه این ها بازدید می کند و تذکر می دهد.

هاشمی با بیان دلایل اصلی آتش سوزی این ساختمان گفت: هنوز گزارشی نیامده است و اینها گزارش اولیه ای است که در بازدید داشته ام. ساختمان را تا محل فوت عزیزان دیدم و مشخص شد که پله های ورودی به صورت تونل دود عمل کرده و دود را مستقیم به طبقه فوقانی برده است و دود به سمت بالا رفته و سپس درب پشت بام بسته بوده و پنجره ای نبوده است و دود در داخل اتاق طبقه چهارم جمع شده است.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: داخل اتاق های عمل پنجره ندارد و کاملا بسته است و تمام کسانی که در داخل این اتاق های جراحی بودند دچار دودگرفتگی و خفگی شدند. عمدتا خفگی بوده و آتش به آنجا نرسیده است. بیشتر فوت شدگی ها ناشی از دود بوده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه