ارسال به دیگران پرینت

قلعه نویی | با فغانی اولی چه کردی؟

عرب‌براقی در حالی به زعم امیر قلعه‌نویی فغانی دوم فوتبال ایران لقب گرفته که فغانی اول، از دست او خون دل‌ها خورد و رفت

قلعه نویی | با فغانی اولی چه کردی؟

عرب‌براقی در حالی به زعم امیر قلعه‌نویی فغانی دوم فوتبال ایران لقب گرفته که فغانی اول، از دست او خون دل‌ها خورد و رفت. هنوز یادمان نرفته قلعه‌نویی چطور چپ و راست به علیرضا فغانی یورش می‌برد، قلدر و خودشیفته خطابش می‌کرد و عقیده داشت او از عمد به ضرر تیم‌هایش سوت می‌زند. این قاضی مهاجر ایرانی، حتی در لیست ۴ نفره داورانی قرار دارد که قلعه‌نویی گفته تا آخر عمرش آنها را نخواهد بخشید.

 رسول بهروش در یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: «باز امیر قلعه‌نویی برنده شد، باز دنیا سراسر گلستان شد، مربی حریف «استاد» از آب درآمد و داور مسابقه یک پارچه نبوغ و استعداد محض لقب گرفت. به تجربه ثابت شده ما در فوتبال ایران ۲ تا قلعه‌نویی داریم؛ یکی برنده می‌شود و پس از پیروزی به جهان هستی عشق می‌ورزد، یکی هم می‌بازد و پس از باخت، انواع توطئه‌های کثیف و دست‌های پشت پرده را کشف و برملا می‌کند.

دوشنبه‌شب خوشبختانه سپاهان گل‌ گهر سیرجان را برد تا بار دیگر از «قلعه‌نویی پروانه‌ای» رونمایی شود. بعد از بازی از او در مورد مشاجره‌اش با مجید جلالی پرسیدند و سرمربی سپاهان جواب داد: «من هرگز چنین جسارتی نمی‌کنم. ایشان استاد ما هستند. با مجیدخان فقط گپ زدیم.» البته این آقای جلالی همانی است که بعد از بردن ذوب‌ آهن با فولاد و کمک به قهرمانی استقلال در لیگ هشتم از سوی قلعه‌نویی «مرد» لقب گرفت اما ۱۸‌ماه بعد در پایان یک بازی رودررو با نتیجه بد، «یارو» خوانده شد. حالا جلالی باز هم استاد شده؛ هرچند معلوم نیست اگر دوشنبه‌شب سپاهان را شکست می‌داد، در همین منصب شامخ باقی می‌ماند یا نه؟

شاهکار قلعه‌نویی بعد از بازی اخیر اما جایی بود که از داور مسابقه تمجید کرد: «من آقای عرب‌براقی را کامل می‌شناسم. ایشان از بستگان آقای فغانی است و فکر می‌کنم یک فغانی دیگر دارد ظهور می‌کند. امیدوارم روند پیشرفتش ادامه داشته باشد.» این از آن حرف‌هایی است که آتش به جان آدم می‌اندازد. عرب‌براقی در حالی به زعم امیر قلعه‌نویی فغانی دوم فوتبال ایران لقب گرفته که فغانی اول، از دست او خون دل‌ها خورد و رفت. هنوز یادمان نرفته قلعه‌نویی چطور چپ و راست به علیرضا فغانی یورش می‌برد، قلدر و خودشیفته خطابش می‌کرد و عقیده داشت او از عمد به ضرر تیم‌هایش سوت می‌زند. این قاضی مهاجر ایرانی، حتی در لیست ۴ نفره داورانی قرار دارد که قلعه‌نویی گفته تا آخر عمرش آنها را نخواهد بخشید. ممبینی، محسن ترکی و اشکان خورشیدی ۳ نفر دیگر از فهرست مغضوبان ابدی ژنرال هستند. شما چه گلی به سر فغانی اورجینال زدی که حالا دنبال بدلش می‌گردی عزیز جان؟

به عرب‌براقی عزیز هم توصیه می‌کنیم مطلقا گوش به این ستایش‌ها ندهد. این قبیل حرف‌های قلعه‌نویی فقط ناشی از سرخوشی بعد از پیروزی است و زیاد نباید آن را جدی گرفت. مثال می‌خواهید؟ او روز ۲۳ فروردین ۹۸در مورد محمدحسین زاهدی‌فر گفته بود: «یکی از بهترین داوران ۴۰ سال اخیر فوتبال ایران است»، اما ۸خرداد همان سال بعد از بازی سپاهان و پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی، قضاوت زاهدی‌فر در این مسابقه را مشکوک و مهندسی‌شده خواند. البته بهترین داور ۴۰ سال گذشته در همان مسابقه هم یک پنالتی بحث‌برانگیز برای سپاهان گرفت، اما چون مهدی کیانی آن را به اوت زد و تیم قلعه‌نویی باخت، چاره‌ای جز مصاحبه علیه داور باقی نماند. فاصله بین ۲ اظهار نظر امیر در مورد زاهدی‌فر فقط ۴۷روز بود؛ یعنی حتی ۲‌ماه هم نمی‌شد. پس ۲‌ماه بعد خدمت شما هم سلامی دیگر عرض خواهیم کرد جناب عرب‌براقی یا موقتا فغانی دوم!»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حمید ارسالی در

      شرمنده فغانی کاری نکرده که، فقط چشم اش درست می دید سپاهان پارسال قهرمان بود

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه