ارسال به دیگران پرینت

کرونا|آمار نگران ‌کننده در مورد کرونا

آمارهای رسمی کرونا سه رکورد جدید را نشان می‌دهد. اولین رکورد مرتبط با تعداد بیماران فوت شده به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا است. بررسی‌ها نشان می‌دهد روز گذشته ۱۳۳ نفر به‌دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این تعداد مرگ در ۷۹ روز گذشته بی‌سابقه بوده است.

کرونا|آمار نگران ‌کننده در مورد کرونا

تعداد افراد بستری شده در روز نیز رکورد جدیدی را ثبت کرده است. در روز گذشته ۱۳۴۰ نفر به‌دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان بستری شده‌اند. ۴ روز متوالی است که تعداد افراد بستری شده از مرز هزار نفر در روز عبور کرده است. سومین رکورد نیز به تعداد آزمایش‌های روزانه بازمی‌گردد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در روز گذشته تعداد آزمایش‌های تشخیصی روزانه ۲۷ هزار و ۱۹۴ عدد بوده که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. بررسی روند آمارهای مرتبط با این بیماری نشان می‌دهد بیماری نه‌تنها کنترل نشده بلکه اوضاع نگران‌کننده‌تر از قبل هم شده است.

اما مسوولان پاسخ روشنی برای پایدار ماندن شرایط بیماری ندارند. حتی برخی از مسوولان موج دوم این بیماری در کشور را تکذیب می‌کنند. این درحالی است که آمارها نشان می‌دهد تا پیش از بازگشایی کامل مشاغل، روند بیماری کنترل شده بود. اما به محض اینکه شرایط اغلب کسب‌وکارها به حالت عادی بازگشت، روند بیماری مجددا صعودی شد. از سوی دیگر نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد در شهر تهران کمتر از ۱۰ درصد از مردم توصیه‌های لازم برای پیشگیری از بیماری را رعایت می‌کنند. عدم رعایت فاصله اجتماعی و نزدن ماسک به افزایش تعداد مبتلایان منجر شده است.

رکورد جدید تعداد بیماران فوت شده

براساس اعلام رسمی وزارت بهداشت کشور، روز گذشته ۲۵۳۱ نفر به جمع بیماران کرونایی افزوده شده و مجموع بیماران ثبت شده به‌دلیل ابتلا به این بیماری را به ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر رسانده است. از سوی دیگر تعداد افراد فوت شده در روز گذشته ۱۳۳ نفر اعلام شده که از ۱۹ فروردین تاکنون تکرار نشده بود. مجموع تعداد افراد فوت شده در کشور به‌دلیل ابتلا به این بیماری نیز ۹۹۹۶ نفر اعلام شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد نسبت افراد فوت شده به تعداد افراد مبتلا شده در روز گذشته ۳/ ۵ درصد بوده است که نسبت بالایی به‌نظر می‌رسد. این نسبت در ۱۵ خرداد به زیر ۲ درصد رسیده بود اما پس از آن سیر صعودی داشته است.

تعداد آزمایش‌های روزانه از مرز ۲۷ هزار عدد گذشت

براساس آمار اعلام شده، تعداد آزمایش‌های تشخیصی بیماری کووید-۱۹ در کشور تا ۴ خرداد ماه یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۲۵ عدد اعلام شده که نشان می‌دهد در روز گذشته تعداد آزمایش‌های انجام شده ۲۷ هزار و ۱۹۴ عدد بوده است. این تعداد از آخرین رکورد بیشترین تعداد آزمایش‌های روزانه که در ۲ تیر رخ داده بود ۱۸۱ عدد بیشتر است. نسبت تعداد بیماران شناسایی شده به آزمایش‌های تشخیصی روزانه نیز در روز گذشته ۳۱/ ۹ درصد بوده است. به عبارت دیگر از هر ۱۰۰ آزمایش انجام شده ۹ نفر بیمار کرونایی شناسایی شده است.

رکورد جدید در تعداد افراد بستری شده

آمارها نشان می‌دهد در روز گذشته ۱۳۴۰ نفر به‌دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان‌های کشور بستری شده‌اند. ۴ روز متوالی است که تعداد بیماران بستری شده بالای هزار نفر بوده است. به‌طوری‌که در مجموع در ۴ روز گذشته ۵۰۰۷ نفر از مبتلایان به این بیماری در بیمارستان بستری شده‌اند. افزایش تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌ها با یک تاخیر در افزایش تعداد بیماران بدحال هم دیده می‌شود. به عبارت دیگر سیر بیماری به این صورت است که فرد مبتلا، بستری، بدحال و سپس فوت می‌کند. در نتیجه افزایش تعداد افراد بستری با تاخیری در آمار افراد بدحال و سپس به‌صورت افزایش در تعداد افراد فوت شده دیده می‌شود. در هفته گذشته تعداد بیماران بدحال نیز افزایش داشته است.

در ۲۹ خرداد تعداد افراد بدحال که نیاز به مراقبت‌های ویژه بیمارستانی داشته‌اند ۲۷۹۵ نفر بوده و این روند در طول هفته به‌رغم افزایش تعداد فوتی‌های روزانه، در روز گذشته ۲۸۶۹ نفر اعلام شده است. به عبارت دیگر اگر فرض کنیم همه افراد فوت شده پیش از این در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده‌اند، با توجه به ۱۳۳ نفر فوت شده در روز گذشته، می‌توان نتیجه گرفت که در روز گذشته ۱۵۶ نفر به تعداد بیماران بدحال افزوده شده است. به‌دلیل محدود بودن امکانات بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات ویژه به بیماران، افزایش تعداد بیماران بدحال می‌تواند مراکز درمانی را با مشکل جدی مواجه کند.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه