ارسال به دیگران پرینت

ترامپ| احتمال مشکلات قضایی در آمریکا با انتشار کتاب بولتون

رییس جمهوری آمریکا گفت که وقتی مشاور پیشین امنیت ملی او در مصاحبه‌ای از بررسی «مدل لیبی» در قبال کره شمالی صحبت کرد، مذاکرات با پیونگ‌یانگ شکست خورد.

ترامپ| احتمال مشکلات قضایی در آمریکا با انتشار کتاب بولتون

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا عصر پنجشنبه در پیامی توییتری نوشت: وقتی جان بولتون خل‌وضع در مصاحبه‌ای به صورتی احمقانه گفت که در حال بررسی «مدل لیبی» برای کره شمالی است، همه چیز به هم ریخت. کیم جونگ اون [رهبر کره شمالی] که به خوبی داشتیم با او کنار می‌آمدیم، مثل موشک‌هایش خشمگین (بالستیک) شد و درست هم بود.

ترامپ افزود: او (کیم جونگ اون) نمی‌خواست بولتون هیچ جایی در اطراف او باشد. اظهارات بولتون که احمقانه‌ترین بود، ما را به شدت در مقابل کره شمالی عقب راند و الان هم اینطور است.

من از بولتون پرسیدم "چه فکر می‌کردیم" او هیچ جوابی نداشت و فقط عذرخواهی کرد. این قضیه مربوط به اوایل است، باید او را همان موقع و در همانجا اخراج می‌کردم!

رییس جمهوری آمریکا شهریورماه سال گذشته بولتون را به صورت ناگهانی و از طریق پیامی توییتری اخراج کرد؛ اقدامی که آغازگر آشکار شدن اختلافات جدی میان آن دو در مورد موضوعات مختلف بود.

بولتون خاطرات حضور خود در کاخ سفید را در کتابی نوشته که به زودی قرار است منتشر شود، اما فرایند انتشار آن نیز با اصطکاک‌هایی میان او و ترامپ همراه بوده است. کاخ سفید معقتد است که کتاب بولتون حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده است و به صورت کنونی قابل انتشار نیست.

بر اساس گزارش جدید روزنامه واشنگتن پست، بولتون در کتاب تازه خود با عنوان «اتاق حوادث: یک خاطره از کاخ سفید» که گفته شده پیش از توزیع سراسری، چند جلد از آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، نوشته است: ترامپ ژوئن ۲۰۱۹ در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در ژاپن دیداری با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین گفته بود اگر پکن محصولات کشاورزی بیشتری از کشاورزان آمریکایی بخرد به شانس او در انتخابات کمک خواهد کرد.

وزارت دادگستری آمریکا با تنظیم شکایتی در دادگاه سعی دارد مانع از انتشار کتاب جان بولتون شود. براساس این دعوی، کتاب بولتون به این دلیل نباید منتشر شود که حاوی «اطلاعات محرمانه» است.

براساس گزارش شبکه بی‌بی‌سی، در این کتاب درباره وقایع داخلی کاخ سفید اطلاعاتی ارائه شده است.

ترامپ پیشتر گفته بود، بولتون ممکن است با انتشار این کتاب با «مشکلات قضایی» روبه رو شود.

این کتاب قرار است روز ۲۳ ژوئن (۳ تیر) منتشر شود.

بولتون آوریل ۲۰۱۸ (فروردین ۹۷) به تیم امنیت ملی کاخ سفید پیوست و در ماه سپتامبر (شهریور) سال بعد، دولت ترامپ را ترک کرد و گفت خودش این را خواسته است. با این حال، ترامپ گفت که بولتون را به دلیل اختلاف‌های «شدید» برکنار کرده است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه