ارسال به دیگران پرینت

دست‌درازی به ۳۴هزارهکتار از اراضی کشور در یک دهه گذشته

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در یک دهه گذشته به ۳۴هزارهکتار از اراضی کشور به صورت غیرمجاز دست‌درازی شده است.

دست‌درازی به ۳۴هزارهکتار از اراضی کشور  در یک دهه گذشته

علیرضا اورنگی امروز در نشستی خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: در برنامه ششم توسعه تکلیف شده برای ۲۰ میلیون هکتار از اراضی کشور کاداستر و نقشه تهیه شود که تاکنون برای حدود ۹ میلیون هکتار عکس تهیه شده و هفت میلیون هکتار نیز ارتوفتو (تصویر قائم شده) است همچنین برای ۴.۵ میلیون هکتار قرارداد تهیه نقشه بستیم و ۳.۵ میلیون هکتار از اراضی نیز نقشه اش آماده شده ضمن اینکه تا کنون ۲.۲ میلیون هکتار برای جانمایی و ثبت ارسال شده است.

وی همچنین با بیان اینکه فرمانده یگان حفاظت در ۲۹ استان کشور تشکیل و فرماندهان آن منصوب شده‌اند، افزود: سامانه ۱۳۱ نیز به طور ملی راه‌اندازی شده و آماده دریافت اخبار تخریب‌ها و اطلاعات اجرای قانون است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طی یک دهه گذشته ۳۴ هزار هکتار از اراضی کشور به صورت غیرمجاز مورد دست درازی قرار گرفته است، افزود: گفت: این میزان در ۱۹۲ هزار و ۹۰۰ مورد در سطح کشور اتفاق افتاده و در این مدت ۲۹ هزار هکتار هم به صورت‌های مجاز و قانونی از اراضی کشور تغییر کاربری یافته‌اند.

این مقام مسئول همچنین درباره اینکه زمین آبا و اجدادی برخی کشاورزان به نفع دولت ثبت و ضبط شده است، گفت: این مساله از قدیم پس از اصلاحات اراضی بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۸.۵ میلیون هکتار زمین مورد دعوی بین دولت و مردم برای رسیدگی وجود دارد اما از سال ۹۴ وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفت که رأساً اقدام به کاداستر و نقشه‌کشی کند و زمین‌های دولتی و مردمی را از هم تفکیک کند ضمن اینکه کمیسیونی تشکیل شده و کسانی که زمین‌های آنها مورد اختلاف است می‌توانند ابتدا به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند که پس از تشکیل پرونده در کمیسیون استانی رأی نهایی داده می‌شود.

به گفته اورنگی زمان رسیدگی به این پرونده‌ها از شش ماه تا یکسال است.

 

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه