ارسال به دیگران پرینت

مرکز کنترل بیماری‌ها در اروپا:

سوئد و لهستان هنوز به دوره اوج شیوع کرونا نرسیده‌اند

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که سوئد و لهستان تنها کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند که هنوز به دوره اوج (پیک) شیوع ویروس جدید کرونا نرسیده اند.

سوئد و لهستان هنوز به دوره اوج شیوع کرونا نرسیده‌اند

بنا به اعلام این مرکز محدودیت های اعمال شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا، ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ منجر به کاهش ۸۰ درصدی نسبت بروز ۱۴ روزه بیماری همه گیر «کووید ۱۹» از زمان اوج شیوع آن در روز ۹ آوریل (۲۱ فروردین) شده است. شاخص «نسبت بروز» در مطالعه بیماری های همه گیر به نسبت تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری در یک دوره زمانی مشخص با جمعیتی که از ابتدا در معرض ابتلا بوده است اطلاق می شود.

 

از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد که شاخص نسبت بروز ۱۴ روزه در حال حاضر در ۲۸ کشور اروپایی به کمتر از ۲۰ مورد به ازای ۱۰۰ هزار نفر رسیده است. این شاخص در بریتانیا و پرتغال بین ۲۰ تا ۱۰۰ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است. سوئد تنها کشوری است که شاخص «نسبت بروز» ۱۴ روزه در آن به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بیشتر از ۱۰۰ مورد است.

با این حال مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در اروپا بر این باور است که افزایش تست گیری در سوئد می تواند یکی از دلایل بالا بودن نسبت بروز ۱۴ روزه در این کشور باشد.

تاکنون نتیجه تست کرونای ۴۸۲۸۸ نفر در سوئد مثبت بوده است که از این تعداد ۴۸۱۴ نفر جان خود را از دست داده اند. نزدیک به دو سوم موارد ابتلا در سوئد پس از روز ۲۳ آوریل (چهارم اردیبهشت) به ثبت رسیده است.

موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در لهستان طی روزهای گذشته به دنبال شناسایی چند زنجیره از مبتلایان در معادن زغال سنگ افزایش پیدا کرده است. نتیجه تست کرونای بیش از ۱۱۵۰ نفر تنها در تعطیلات آخر هفته گذشته در لهستان مثبت اعلام شد. دستکم نیمی از این افراد را کارگران معادن زغال سنگ تشکیل می دادند.

لهستان اواسط ماه مه (اواخر اردیبهشت) محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع بیماری «کووید ۱۹» را لغو کرد. اکثر کسب و کارهای این کشور از جمله بارها و رستوران ها از همان زمان فعالیت خود را از سر گرفتند. سوئد برخلاف اکثر کشورهای اروپایی برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا قرنطینه و محدودیت های شدید به اجرا نگذاشت. دولت سوئد از شهروندان این کشور خواست که با اتخاذ رویکردی «مسئولانه» توصیه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

منبع : یورونیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه