ارسال به دیگران پرینت

مسئول شورای تجارت خارجی وزارت صمت منصوب شد

سرپرست وزارت صمت، رییس کل سازمان توسعه تجارت را به عنوان مسئول شورای تجارت خارجی این وزارتخانه منصوب کرد.

مسئول شورای تجارت خارجی وزارت صمت منصوب شد

 بر اساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان توسعه تجارت، حمید زادبوم که در حال حاضر ریاست این سازمان را بر عهده دارد، با حفظ سمت، مسئول شورای تجارت خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز خواهد بود.

در نامه حکم حسین مدرس خیابانی - وزیر صمت - برای حمید زادبوم آمده: احتراما با عنایت به جایگاه ممتاز سازمان توسعه تجارت ایران در سیاست‌گذاری غیرنفتی کشور و در راستای تاکید بر نقش آن سازمان به عنوان متولی و هماهنگ‌کننده تجارت خارجی و با توجه به ضرورت تحقق اهداف و تکالیف تعریف شده در اسناد بالادستی، برنامه‎های دولت و چهار برنامه کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۹ شامل "جهش تولید"، "راه‌اندازی طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام"، " توسعه صادرات و کنترل واردات" و "مدیریت و تنظیم بازار" به ویژه با توجه به شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، بدینوسیله جنابعالی به عنوان "مسئول شورای تجارت خارجی" سازمان‌ها و دستگاه‌های موثر در امر صادرات غیرنفتی در وزارت متبوع از جمله صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات، شرکت‌ سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، دفتر مقررات صادرات و واردات و مرکز ملی فرش منصوب می‌شوید. 

حمید زادبوم از ابتدای مهر ماه سال ۹۸، با حکم رضا رحمانی، وزیر وقت صمت، به عنوان رییس کل سازمان توسعه تجارت کار خود را آغاز کرد. پیش از او محمدرضا مودودی به عنوان سرپرست این سازمان را اداره می‌کرد.

سازمان توسعه تجارت به عنوان یکی از اصلی‌ترین متولیان صادراتی ایران اعلام کرده در سال جاری با وجود افت تجارت بین المللی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، ایران تلاش خواهد کرد تا با به وجود آوردن مقدمات لازم، آمار تجاری خود را حفظ کند.

صادرات تجهیزات پزشکی و مواد ضدعفونی کننده مقابله با کرونا، یکی از راهکاراهای ایران برای عبور از دوران فعلی است.

سازمان توسعه تجارت همچنین اعلام کرده که پیش نویس بسته حمایت از صادرات سال ۹۹ نهایی شده و با تایید معاون اول رییس جمهوری، امکان اجرا خواهد داشت.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه