ارسال به دیگران پرینت

مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط بلند کارون ۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری از مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط بلند کارون ۴ خبر داد.

مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط بلند کارون ۴

با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی در نزدیکی جنگل‌های بلوط زاگرس و در منطقه پرتراکم پوشش درختی بلوط اتفاق افتاده بود، ،افزود: با تلاش فرمانداران و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اردل و لردگان و بخشداران منچ و میانکوه و نیروهای مردمی و دهیاران این آتش‌سوزی مهار شد.

وی اظهار داشت: با تلاش این نیروها، از سرایت آتش به داخل جنگل و مناطق جنگلی جلوگیری شد و هنوز نیروهای منابع طبیعی به منظور بروز آتش‌سوزی احتمالی در منطقه حاضر هستند.

وی با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی به دلیل حضور گردشگر و عامل انسانی رخ داد، افزود : اگر تلاش نیروی مردمی و ماموران منابع طبیعی نبود، فاجعه آتش‌سوزی از استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گچساران نیز بیشتر بود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردل نیز گفت: اراضی که دچار آتش‌سوزی شده از اراضی مرتعی مشجر این منطقه جنگلی است.

سلیمان بهمنی اظهار داشت: در این آتش‌سوزی که با تلاش ماموران منابع طبیعی و جوامع محلی مهار شد، خوشبختانه به درختان جنگلی بلوط خسارتی وارد نشد.

به گفته وی، هنوز میزان خسارت و وسعت آتش‌سوزی مشخص نیست و کارشناسان این اداره در حال بررسی میزان خسارت و علت دقیق حادثه هستند.

وی با اشاره به بارش‌های بهاری و افزایش سطح پوشش مرتعی در زیراشکوب درختان به گردشگران و مسافران توصیه کرد، از روشن کردن آتش در جنگل و مراتع استان خودداری کنند.

وی از مردم خواست تا هرگونه آتش‌سوزی را به ماموران منابع طبیعی و آتش‌نشانی اطلاع‌رسانی کنند و یا با کد ۱۵۰۴ تماس برقرار کنند.

به گزارش ایرنا، ۸۰ درصد از مجموع ۳۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان چهارمحال و بختیاری را بلوط تشکیل می‌دهد که ۲۰۰ هزار هکتار از این جنگل‌ها در محدوده زاگرس است.

 

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه