ارسال به دیگران پرینت

70 درصد از تولیدات شرکت های دارویی البرز صادر می شود ...

البرز با تولید ۷۰ درصد داروهای مورد نیاز کشور قطب داروسازی ایران و منطقه خاورمیانه محسوب می شود ، استانی که با اراداه و پشتکار پژوهشگران خود در تلاش برای تامین تمام نیازهای دارویی میهن اسلامی است.

70 درصد از تولیدات شرکت های دارویی البرز صادر می شود ...

 

بیش از ۸۵ شرکت داروسازی و ساخت تجهیزات پزشکی در استان البرز فعالیت دارند و قرار است با همت و مشارکت بخش خصوصی بزرگترین شهرک دارویی خاورمیانه با نام «برکت» در این استان شکل بگیرد که البته زیرساخت های آن چندی پیش با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

اینک با توجه به اینکه ۹۷ درصد نیازهای دارویی کشور در داخل تولید می شود و سهم البرز از این تولید ۷۰ درصدی است، مسئولان این با مشارکت بخش خصوصی عزم خود را برای تهیه و تامین نداشته های دارویی کشور جزم کرده اند.

افتتاح نخستین شهرک دارویی (برکت) کشور با یک هزار نیروی متخصص و توانمند در البرز با هدف تحقق هرچه بیشتر سیاست های اقتصاد مقاومتی و بی نیازی کشور از واردات دارو از جمله اقدامات موثر دراین زمینه به شمارمی رود.

تاکید استاندار البرز برای تبدیل این استان به هاب دارویی کشور عزمی جدی را برای سرمایه گذاری در بخش تولیدات دارویی با رفع موانع تولیدی بوجود آورد بنابراین تولیدکنندگان خیز بلندتری را برای بی نیازی کشور از واردات دارویی برداشتند که صبح امروز یکشنبه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شاهد تحقق بخشی از این تلاش ها بودیم.

رونمایی از هشت محصول جدید شامل دارو و مواد اولیه دارویی هسته های شکر با مش سایز های مختلف، میکروپلت امپرازول، تامسولوسین هایدروکلراید، نالتروکسان بیس، سیتاگلیپتین فسفات و پیو گلیتازون، گام امیدوار کننده با قطع وابستگی به بیگانگان بود.

حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس فراکسیون سلامت مجلس شورای اسلامی برای بهره برداری از کارخانه جدید گروه داروسازی اکتوور در شهرک صنعتی بهارستان کرج طی ماه گذشته بیانگر آن است که قطب داروسازی کشور برای قطع وابستگی ها اهتمام دارد.

استاندار البرز در آیین امروز رونمایی از هشت قلم دارو و مواد اولیه دارویی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: بسیاری از شرکت های دانش بنیان این استان به سمت فناوری های نوین رفته اند.

عزیزاله شهبازی افزود: با توجه به پشتیبانی دولت از بخش خصوصی و پیگیری ها در این زمینه امید پیشرفت های قابل توجهی را داریم وتاکنون سفرهای موثری را از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری در البرز شاهد بودیم که در سفرهای بعدی به حوزه کشاورزی توجه ویژه ای خوداهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز با بیان اینکه سالانه ۶۰۰ میلیون دلار مواد موثره دارویی در حوزه انسانی به کشور وارد می‌شود، گفت: با پروژه‌هایی که در حال پیاده شدن است می‌توانیم ۸۰ تا ۹۰ درصد این مواد را در داخل تولید کنیم.

سورنا ستاری امروز یکشنبه ۳۰ تیرماه در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه دارویی در گرمدره گفت: بازدیدهای ما از استان البرز به خاطر وجود شرکت‌های دانش‌بنیان زیاد است و امروز هم بازدیدی در حوزه دارویی صورت گرفت.

ستاری ادامه داد: یکی از کارهای بزرگی که آینده نتایج آن بیرون می‌آید اتفاقی است که در زمینه شتاب دهنده‌های حوزه بیوتکنولوژی و جوانانی که در حوزه داروهای انسانی و حیوانی و واکسن‌های مربوطه دارای ایده هستند و می‌توانند بعد از مدتی شرکت خود را داشته باشند و سرمایه‌گذار پیدا کرده و تولید کننده شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما برنامه خاصی برای مقابله با تحریم به خصوص در بحث بیوتکنولوژی داریم و به زودی عدد قابل توجهی از حمایت‌ها را بر حوزه داروها و واکسن‌های دام و طیور متمرکز می‌کنیم.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: در زمان حاضر اکوسیستم مناسبی در این حوزه درست شده است و اگرچه در بیوتکنولوژی قدرت اول منطقه هستیم و شرکت‌های فوق‌العاده‌ای داریم ولی امیدواریم که این حرکت جدید در حوزه دام و طیور بتواند وابستگی کشور را در داروها و واکسن‌های مربوطه را جبران کند.

وی با بیان اینکه بحث‌های مربوط به پروبیوتیک‌ها از برنامه‌های جدی ماست که از سال گذشته شروع شده افزود: نتایج آن به زودی مشخص می‌شود.

وی در پایان با اشاره به رونمایی از هشت محصول جدیدی در حوزه مواد موثره دارویی در بازدید امروز گفت: حمایت ما در حوزه بیوتکنولژی جدی است چون سالانه ۶۰۰ میلیون دلار واردات مواد موثره دارویی فقط در حوزه انسانی داریم و با پروژه‌هایی که در حال پیاده شدن است ۸۰ تا ۹۰ درصد آن را می‌توانیم تولید داخل کنیم.

 

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه