ارسال به دیگران پرینت

رضایت کامل ۱۰ درصد دانشجویان از شرایط دوران کرونا

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: براساس پژوهش‌های انجام شده ۱۰ درصد دانشجویان از شرایط کرونا کاملا رضایت داشته و ۳۰ الی ۴۰ درصد تا حدودی رضایت داشتند.

رضایت کامل ۱۰ درصد دانشجویان از شرایط دوران کرونا

منصوره سادات صادقی مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه مسابقه ترم کرونایی که با حضور برخی از مسئولان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و دانشگاه تهران در محل تالار امیرکبیر دانشگاه تهران به صورت مجازی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: داستان ترم کرونایی از همین قصه‌های کرونا شروع شد، سبک زندگی افراد تغییر کرد، اوایل مقداری استرس‌ها زیاد بود و مردم نمی‌دانستند که باید چه کار کنند.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: براساس پژوهش های انجام شده ۱۰ درصد دانشجویان از شرایط کرونا کاملا رضایت داشته و ۳۰ الی ۴۰ درصد تا حدودی رضایت داشتند و اکثر دانشجویان نگران خانواده ها بودند تا خودشان.

وی افزود: بنابراین جریانی دراین خصوص شکل گرفت که باعث شد بررسی کنیم که چه کاری باید انجام داد و چطور باید با آن مقابله کنیم و ترم کرونایی هم از اینجا آغاز و منجر به این شد که دانشجویان همبستگی، مشارکت اجتماعی و تاب آوری خود را افزایش دهند.

صادقی ادامه داد: هرچه جلوتر پیش رفتیم شاهد یک جریان پویا و سیال دانشجویی شدیم، اساتید و همه درگیر جریان شدند پویش‌هایی راه اندازی شده که با استقبال دانشجویان همراه بود.

وی افزود: کمپین دانشجویی در خانه بمانیم راه اندازی و استقبال شد و در آن دوران توانست کمک بزرگی کرده و مشارکت اجتماعی دانشجویان را افزایش دهد و دانشجویان احساس کردند که می‌توانند مشارکت داشته باشند.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: در دوران بحران ما نیازمند حمایت اجتماعی هستیم که با برگزاری این مسابقات حمایت‌های اجتماعی شکل گرفت و حتی خیلی‌ها برای بخش‌های بعدی ایده می‌دادند که مراکز مشاوره باید چه کار کنند و ایده‌های بعدی برای مدیریت بهتر بحران و کمک به توانمندی‌ها شکل گرفت.

صادقی ادامه داد: آثار زیادی در زمینه‌های هنری، و روانشناختی در کمیته داوری مطرح و شاخص‌ها تعیین و همه بررسی شد زحمات زیادی توسط تیم اجرایی مرکز مشاوره دانشگاه تهران با محوریت دکتر حمید پیروی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران کشیده شد.

وی افزود: به هر حال کرونا، ترم کرونایی و کمپین دانشجویی در خانه بمانیم درس‌هایی داد که ظرفیت پیدا کرده و خود را ترمیم کنیم و امیدواریم یک طرح کمپین «خدا قوت» راه اندازی کرده و بقیه برنامه‌ها به دنبال این پویش‌ها شکل گرفته و رشد کند.

به گزارش مفدا، مسابقه هنری، ادبی و بهداشت روان ترم کرونایی با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه تهران و دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برگزار شد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه