ارسال به دیگران پرینت

دسترسی به بالاترین سرعت اینترنت فیبر نوری در جهان

این سرعت بسیار بالاتر از سرعت اینترنت های خانگی در کشورهایی نظیر آمریکا است

 دسترسی به  بالاترین سرعت اینترنت فیبر نوری در جهان

محققان IT در استرالیا توانسته اند به بالاترین سرعت اینترنت فیبر نوری در جهان یعنی  سرعت ۴۴.۲ ترابیت بر ثانیه دست پیدا کنند که بسیار بالاتر از سرعت اینترنت های خانگی در کشورهایی نظیر آمریکا با سرعت 50.2 مگابیت بر ثانیه محسوب می شود.

دستیابی به بالاترین سرعت اینترنت فیبر نوری در جهان
 
این محققان که از دانشگاه های موناش، سویین برن و RMIT هستند توانستند با استفاده از دستگاهی به نام Microcomb به بالاترین سرعت اینترنت فیبر نوری در جهان برسند. وظیفه این دستگاه تولید خطوط فزرکانسی بسیار تیز و یکسان تراشه‌های میکروفوتونیک بسیار کوچک خواهد بود. این فناوری می تواند جایگزین بسیاری از دستگاههای موجود در صنعت اینترنت کنونی باشد.

بیل کورکران، یکی از محققان این تحقیق می گوید: تحقیقات ما توانسته توانایی کابل های فیبر نوری را نشان دهد و می توان در اینده به عنوان زیرساخت تمامی ارتباطات از آن یاد کرد. سرعت بالای اینترنت ممکن است در مصارف خانگی کاربردی نداشته باشد اما می تواند به بسیاری از شرکت ها کمک کند و انها را در استفاده از اینترنت اشیاء و محاسبات ابری راحت کند. همچنین سرعت بالای اینترنت می تواند برخی از صنایع را آنلاین کند. شرکت های ارائه دهنده اینترنت نیز احتمالا در آینده ای نزدیک اینترنت با سرعت ترابیت بر ثانیه در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه