ارسال به دیگران پرینت

«آزادی» بازگشایی شد

مجموعه فرهنگی هنری برج موزه آزادی پس از حدود سه ماه تعطیلی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا از امروز(ششم خرداد) بازگشایی شد.

«آزادی» بازگشایی شد

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، این مجموعه با توجه به ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و اعلام بنیاد فرهنگی هنری رودکی، از امروز- سه‌شنبه(ششم خرداد) بازگشایی شد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پذیرای بازدیدکنندگان است.

ساعات بازدید از مجموعه تا اطلاع ثانوی از ۹ تا ۱۵ است.

مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی از اسفندماه ۹۸ با توجه به ضرورت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی مبنی بر اهمیت حفظ سلامت گردشگران داخلی و خارجی و عدم برگزاری اجتماعات غیرضروری تعطیل شد.

برج آزادی سال ۱۳۴۹ توسط حسین امانت معمار ایرانی ساخته شد و دی ۱۳۵۰ به بهره برداری رسید، معماری برج، تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی است.

این بنا سال ۱۳۵۳ در فهرست آثار ملی ثبت شد، برج آزادی به صورت یک یادمان ساخته شده است، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی متشکل از چند بخش در طبقه تحتانی برج قرار دارد و شامل موزه، کتابخانه، سالن دانستنیها، سالن ایرانشناسی، نگارخانه، سالن اجتماعات و سالن برگزاری کنسرت موسیقی و نمایش است.

مجموعه فرهنگی برج آزادی با ۵ هزار متر مربع دربرگیرنده برج اصلی نیز هست، امسال پنجاهمین سال فعالیت این مجموعه است.

 

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه