ارسال به دیگران پرینت

بازگشت محدودیت‌ها به لرستان به دنبال حاد شدن شیوع کرونا در پنج شهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اعلام وضعیت حاد کرونا در ۵ شهرستان گفت: فعلا از پذیرش مهمان در استان معذوریم.

بازگشت محدودیت‌ها به لرستان به دنبال حاد شدن شیوع کرونا در پنج شهر

محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تدابیری که برای استان لرستان با توجه به قرار گرفتن بیماری در وضعیت هشدار در نظر گرفته شده است گفت: استان اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد و در روزهای اخیر ۵ شهرستان خرم آباد، بروجرد، درود، ازنا و چگینی در شرایط حادتر بیماری قرار گرفتند. 

او ادامه داد: در همین راستا در نوزدهمین جلسه ستاد استانی تصمیماتی گرفته شد، مبنی بر اینکه آرامستان‌های استان لرستان مسدود شوند. همچنین با مشاغلی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد و تعطیل شوند. 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان همچنین در خصوص وضعیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها گفت: براساس تصمیمات این جلسه مقرر شد، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در نقاطی که وضعیت حادتری پیدا کرده‌اند، مجددا مسدود شوند. همچنین در سایر اماکن نباید تجمع شکل گیرد.

ثمینی درخصوص شرایط حضور در ادارات نیز گفت: در ادارات استان ارباب رجوع مکلف شده است از ماسک و دستکش استفاده کند و در غیر اینصورت از ورود به ادارات جلوگیری خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین برگزاری مجالس عروسی و عزداری‌ ممنوع است و از چاپ اعلامیه و بنر در سطح استان نیز که منجر به تشویق مردم برای حضور در تجمعات می‌شود، ممنوعیت به عمل می‌آید. 

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به برخورد با چاپخانه‌های متخلف گفت: چند چاپخانه در سطح استان نکات تاکید شده را رعایت نکردند و برخی از آنها پلمپ شدند. 

او در خصوص برپایی نمازجمعه در سطح استان گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در هیچ شهر استان نماز جمعه برگزار نمی‌شود. البته در شهرستان چگینی که در وضعیت سفید بیماری قرار گرفت، هفته گذشته نماز جمعه برگزار شد، اما با توجه به اینکه در این شهرستان نیز مجددا شاهد افزایش بیماری هستیم و از وضعیت سفید نسبتا به زرد رسیده است در صورت تداوم این شرایط نماز جمعه برگزار نخواهد شد. 

ثمینی در خصوص علت افزایش تعداد مبتلایان در استان لرستان گفت: بخشی از آن به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی است و بخشی از آن به دلیل افزایش غربالگری و شناسایی افراد مبتلا به بیماری است.اوضاع اکنون در حال کنترل است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به اختیاراتی که به فرمانداری برخی شهرستان‌های استان داده شده است، گفت: در ۵ شهرستانی که در وضعیت حادتر بیماری قرار دارند، از طرف ستاد استانی مقابله با کرونا به فرمانداران آنها به عنوان روسای ستاد شهرستانی تفویض اختیار کردیم تا هر تصمیم ویژه‌ و لازمی را که در جهت کنترل بیماری به صلاح شهرستان می‌بینند، اجرا کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای تعطیلات پیش رو محدودیت‌های تردد در سطح استان لرستان در نظر گرفته خواهد شد؟ گفت: هیچ امکانی برای پذیرایی از گردشگران نخواهیم داشت. فعلا محدودیت تردد در استان نداریم و در ۵ شهرستانی که در شرایط حادتر بیماری قرار دارند، محدودیت تردد صورت می‌گیرد، اما فعلا از پذیرش مهمان در استان معذوریم.

 

منبع : اسکان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه