ارسال به دیگران پرینت

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از راه های جایگزینی دندان های از دست رفته است که از محبوبیت زیادی نزد جهانیان برخوردار است.

ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندان یکی از راه های جایگزینی دندان های از دست رفته است که از محبوبیت زیادی نزد جهانیان برخوردار است. ایمپلنت دندان روشی است که پایه ای فلزی را به عنوان ریشه دندان در داخل استخوان فک جاسازی می کنند و سپس دندان مصنوعی را بر روی آن سوار می کنند تا پایه ای محکم داشته باشد. ایمپلنت مزایای فراوان دیگرب هم دارد که با هم به طور دقیق در ادامه بررسی می کنیم.

 

اجزای ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان معمولاً از سه قسمت اصلی تشکیل می شوند. ممکن است در مدل های مختلف یا برند های متفاوت این تعداد کمتر یا بیشتر باشد اما به طور کلی اجزای اصلی ایمپلنت شامل موارد زیر هستند :

1- فیکسچر یا پایه

2- اباتمنت یا رابط

3- روکش یا تاج دندان

فیکسچر که همان پایه ایمپلنت است باید در داخل استخوان فک قرار بگیرد و حکم همان ریشه دندان را برای ایمپلنت دارد. پس باید در داخل استخوان محکم شود و با استخوان فک پیوند برقرار کند.

اباتمنت نیز که با نام رابط شناخته می شود ، همانطور که از نامش پیداست رابط بین پایه و روکش دندان است. اباتمنت از قسمت پایینی همانند پیچ در داخل پایه پیچیده می شود و قسمت بالایی آن سری گرد دارد که داخل روکش دندان جای می گیرد و روکش محکم بر روی آن سوار می شود.

روکش که با نام تاج دندان نیز شناخته می شود ، همان دندان مصنوعی است که در بالای ایمپلنت و در کنار سایر دندان های دیگر قرار می گیرد. این تاج منحصر به هر فرد در داخل لابراتور ساخته می شود. بنابراین وقتی در داخل دهان قرار می گیرد کاملاً طبیعی جلوه می کند و ظاهری بسیار زیبا به لبخند فرد می بخشد.

جنس ایمپلنت دندان

جنس ایمپلنت دندان معمولاً از فلز یا آلیاژ هایی از آن است. بیشترین جنسی که در ایمپلنت های دندان به کار می رود تیتانیوم یا آلیاژ هایی از آن است. علت این امر هم این است که تیتانیوم به خوبی توسط بدن جذب می شود و همچنین مقاومت بالایی دارد و میزان خوردگی در آن بسیار پایین است. همچنین تیتانیوم در دراز مدت طول عمر بالایی دارد که از این رو آن را بسیار نزد سازندگان و شرکت ها و برند ایمپلنت دندان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

در مواقع بسیار نادری که بدن فرد به تیتانیوم حساسیت داشته باشد از مواد دیگری باید استفاده کرد. ایمپلنت های زیرکونیوم یکی از این ایمپلنت ها است که به تازگی معرفی شده و کم کم دارد تبدیل به جایگزین مناسبی برای ایمپلنت های تیتانیوم می شود.

برای دیدن فیلم ایمپلنت به لینک زیر مراجعه کنید . 

فیلم جراحی ایمپلنت

ایمپلنت کره ای

ایمپلنت کره ای در کشور ما از محبوبیت خاصی برخوردار است. زیرا علاوه بر کیفیت مناسب ، قیمت های نسبتاً خوبی نیز دارند که آن ها را برای اکثر مشتریان قابل خرید و استفاده می کنند و با کیفیتی شاید در نه در حد ایمپلنت های سوییسی اما قیمتی بسیار مناسب تر به بازار جهانی عرضه می کنند.

مزایا ایمپلنت دندان

 

مزایای ایمپلنت دندان بسیار زیاد است که همین موارد باعث محبوبیت آن شده اند. موارد زیر از مهم ترین این مزایا هستند :

1- طول عمر بالا : ایمپلنت های دندان در صورت کاشت صحیح توسط جراح و مراقبت های صحیح بیمار می توانند یک طول عمر کامل برای شخص دوام بیاورند.

2- مقاومت بالا : ایمپلنت دندان از آن جایی از فلز یا آلیاژ های مقاومی مانند آن تهیه می شوند و همچنین در داخل استخوان فک چفت می شوند مقاومت بی نهایت بالایی نسبت به سایر روش های کاشت دندان دارند.

3- زیبایی فوق العاده : زیبایی ایمپلنت های دندان از آن رو است که تاج آن ها مختص به هر شخص و متناسب با رنگ ، اندازه و سایر خصوصیات دندان های طبیعی او در لابراتور ها ساخته می شود و از این رو پس از قرارگیری به سختی قابل تشخیص بوده و در هنگام لبخند مانند سایر دندان های فرد به نظر می رسد.

معایب ایمپلنت دندان

در برابر تمام مزایای ذکر شده شاید ذکر یکی دو نکته از معایب ایمپلنت در اینجا لازم باشد. 

در وهله اول ایمپلنت یک عمل کاشت طولانی است. زیرا پس از کاشت فیکسچر باید یکی دو ماه و یا شاید بیشتر به استخوان فک و پایه احازه برقراری پیوند و همگام سازی داد. بنابراین برای افرادی که فرصت زیادی ندارند و دنبال سریع ترین روش برای کاشت دندان هستند شاید خیلی باب میل نباشد.

مورد دوم قیمت نسبتاً بالای ایمپلنت دندان به سایر روش های کاشت دندان است. اما ابن مورد نیز قابل توجیه است زیرا ایمپلنت مزایای بی شماری دارد که در کنار آن یک بار هزینه برای ماندگاری دراز مدت آن قیمت بالای آن را نیز تا حدودی توجیه می کند.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان به دو قسمت عمده تقسیم می شوند. یکی مراقبت های ساعات و روز های ابتدایی بعد از عمل است که شامل فشار نیاوردن زیاد به ایمپلنت و استفاده از مواد غذایی نرم و راحت به منظور جلوگیری از باز شدن زخم ها و بخیه ها است و مورد دوم مربوط به مراقبت های دراز مدت است تا طول عمر ایمپلنت و همچنین سایر دندان های فرد بالاتر برود. این مراقبت ها شامل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن رورانه و استفاده از مایع دهان شویه است. همچنین برای تمیز شدن هر چه بیشتر دندان ها می توانید از شست و شو توسط متخصص نیز بهره ببرید.

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از جدیدترین قیمت های ایمپلنت دندان می توانید به سایت مراجعه کنید.

هزینه ایمپلنت

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه