ارسال به دیگران پرینت

آیا وب سایت های ووردپرسی برای سئو مناسب هستند؟

می توانید با انتخاب افزونه هایی که در جهت تقویت عملکرد کلی سایت شما کار می کنند، سایت وردپرسی خود را سفارشی سازی کنید.

آیا وب سایت های ووردپرسی برای سئو مناسب هستند؟


 

مشتریان ما اغلب از ما سؤال می کنند که آیا WordPress برای SEO مناسب است یا خیر. پاسخ بله است! وردپرس که در درجه اول به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی شناخته می شود، به دلیل فراهم آوردن یک پایه محکم سئو و سیستم مدیریت محتوای قوی، شهرت فراوانی برای خود ایجاد کرده است. قطعا تصادفی نیست که سایت های وردپرس در صفحات جستجوگر به رتبه های خوبی در گوگل دست پیدا می کنند. موفقیت وردپرس را می توان در درجه اول به ویژگی های داخلی آن نسبت داد که سفارشی سازی یک سایت را به خصوص برای مشاغل یا نویسندگان فاقد تجربه فنی زیاد، آسان می کند. 

علاوه بر این، WordPress هر بار که سایت خود را به روز می کنید، به طور خودکار به Google هشدار می دهد، باعث می شود وبلاگ های اخیر در صفحات نتایج جستجوی Google به جایگاه های بالاتری ارتقاء داده شوند. طراحی سایت وردپرس دارای مزیت های بیشماری در جهت بهینه سازی وبسایت شما است که در ادامه مطلب به بخشی از آنها اشاره می کنیم.

شخصی سازی آسان داده های متا 

WordPress نه تنها قالب های پیش فرض سایت را با کدهای بهینه ارائه می دهد، بلکه به شما این امکان را می دهد به راحتی هر صفحه را برای سئو سفارشی کنید. تفاوتی ندارد که شما در حال ایجاد یک صفحه لندینگ یا یک پست وبلاگی هستید، در هر صورت می توانید توضیحات متا و URL هایی را ایجاد کنید که با توجه به کلمات کلیدی بهینه شده اند و مخاطب شما در جستجوی آن هستند. بسته به نوع سایتی که می خواهید بسازید، می توانید سفارشی سازی خود را انجام دهید یا از افزونه های مختلف کمک بگیرید و آنها را به امکانات وبسایت خود اضافه کنید.

سرعت سایت سریع

به نقل از آفتاب، هنگامی که Google یا موتورهای جستجوی بزرگ دیگر، رتبه بندی های خود را توسعه می دهند، سرعت سایت یکی از مهم ترین فاکتورهای مورد نظر آنها خواهد بود و این فاکتور می تواند برای کاربران WordPress مفید باشد. چرا که سایت وردپرس این امکان را دارد که بارگذاری های سریعی داشته باشد و بتواند حتی از طریق افزونه های خاصی مانند افزونهWP Super Cache که برای بهینه سازی سرعت سایت ایجاد شده است، سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید زمان بارگذاری سایت بسته به نوع قالبی که برای صفحات وب یا وبلاگ خود استفاده می کنید، متفاوت خواهد بود.

افزونه ها عملکرد سایت را تقویت می کنند 

می توانید با انتخاب افزونه هایی که در جهت تقویت عملکرد کلی سایت شما کار می کنند، سایت وردپرسی خود را سفارشی سازی کنید. همچنین برخی از افزونه ها به طور خاص برای بهبود SEO طراحی شده اند. مانند بهینه سازی سایت وردپرس توسط Seo Yoast. این افزونه بسیار محبوب است زیرا گزینه هایی را به صفحه "افزودن یک نوشته جدید" اضافه می کند و مؤلفه های کلیدی اضافه شده آن مانند عنوان، توضیحات متا و برچسب های H1، به بهینه سازی وبسایت شما کمک می کند. همچنین می توانید از Yoast برای ایجاد نقشه سایت XML و سایر ویژگی هایی استفاده کنید که می تواند سایت شما را بهینه تر کند.

پیمایش سایت های وردپرس برای موتورهای جستجو آسان است

نه تنها وب سایت های وردپرسی به راحتی قابل تنظیم هستند، بلکه یک ساختار، چارچوب و پیوند ساده نیز دارند که در میان تعداد زیادی وب سایت دیگر به اشتراک گذاشته شده است. از آنجا که موتورهای جستجو با این نوع سایت ها آشنا هستند، برای ربات های گوگل آسان است که صفحات وبسایت شما را پیدا کنند، آنها را فهرست بندی کنند و به آنها رتبه دهند. لینک سازی خارجی از طریق خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در کنار لینک سازی داخلی از مراحل مهم سئو وبسایت شما محسوب می شوند که دسترسی ربات های گوگل به مطالب شما را راحت تر می کنند.

بهینه سازی سایت وردپرس 

اکنون که با ویژگی های مختلف WordPress آشنا شدید، وقت آن است که شروع به سئو و بهینه سازی وبسایت وردپرسی خود کنید. اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که هر صفحه دارای یک برچسب عنوان و توضیحات متا است - این کار در صفحه "افزودن یک نوشته جدید" به راحتی انجام می شود. همچنین می توانید افزونه هایی را نصب کنید که بتوانند شما را در طی فرآیند بهینه سازی یاری کنند تا مطمئن شوید که هیچ یک از اجزای اصلی سئو را نادیده نمی گیرید. همچنین مهم است که شما امکان دسترسی ربات ها به نقشه های XML را فراهم کنید، زیرا این امر به شما کمک می کند تا صفحات شما سریع تر در فهرست جستجو ظاهر شوند. همچنین باید سایت خود را در Google Analytics تنظیم کنید تا بتوانید بازدیدها و آمارهای وبسایت خود را پیگیری کنید. سپس می توانید از این اطلاعات برای بهبود نسبت دیده شدن در صفحات گوگل به کلیک و داخل شدن به وبسایت خود استفاده کنید و حتی ممکن است بتوانید ایده های محتواگذاری را ازGoogle Analytics نیز دریافت کنید. اگر بهینه سازی وب سایت وردپرسی خود را به صورت حرفه ای دنبال می کنید، راش وب می تواند به شما در بهبود وضعیت سئو سایت کمک کند تا بتوانید بازدهی آن را به حداکثر برسانید.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه